bazarnews

کد خبر: ۸۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: شاهد سیر صعودی مبتلایان به کرونا طی دوهفته گذشته در شهرستان شهرضا هستیم.

حجت الله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در شهرضا اظهار داشت: بعد از پیک سوم کرونا در آبان ماه سیر نزولی بیماری را تا اواسط بهمن ماه در شهرستان تجربه کردیم اما اخیراً افزایش بیماران سرپایی به مرکز منتخب را داریم.

وی با بیان اینکه در دی ماه متوسط مراجعان سرپایی روزانه ۲۵ نفر و در حال حاضر به ۶۰ نفر رسیده است، افزود: متوسط تعداد بیماران بستری در این شهرستان نیز به ۱۵ نفر افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه چنانچه روال افزایشی بیماری ادامه داشته باشد و وضعیت رنگ بندی شهرستان تغییر کند، تعطیلی برخی از مراکز را با توجه به دستورالعمل مصوب وزارت بهداشت اعمال خواهیم کرد، ابراز داشت: در حال حاضر هیچ رسته شغلی در این شهرستان تعطیل نیست.

وی در خصوص ویروس جهش یافته کرونا افزود: احتمال شیوع این بیماری در شهرستان وجود دارد اما مورد قطعی نداشته‌ایم.

تنهایی با بیان اینکه امروزه تنها راه پیشگیری از ابتلاء به ویروس جهش یافته انگلیسی و ورود به پیک چهارم در شهرضا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری با تیم‌های رهگیری تماس است، اضافه کرد: قدرت سرایت پذیری این ویروس ۸۰ درصد نسبت به گونه چینی بیشتر است و باعث افزایش میزان بستری و مرگ خواهد بود.

وی افزود: ویروس جهش یافته کرونا سنین پایین و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد و دچار یک همه گیری و آسیب پذیری با شدت وسیع‌تر در بیماران سرپایی و بستری خواهیم داشت.

مهر/

برچسب ها: کرونا ، شهررضا ، جهش کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: