bazarnews

کد خبر: ۸۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: جنگ نظامی در شرایط فعلی معنا ندارد و جنگ اقتصادی در سراسر دنیا برپاست و با استفاده از دیپلماسی اقتصادی و تعامل بخش خصوصی و دولت، می‌توان بازارهای مختلف دنیا را تسخیر کرد.

مظفر علیخانی عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری ابراز داشت: تجلیل از صادرکنندگان برتر، موجب الگوسازی برای جوانان و فرهنگسازی در موضوع صادرات است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری فقط درآمدزایی ارزی نیست بلکه سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، برقراری عدالت اجتماعی و تولید ملی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در دنیا را نیز شامل می‌شود.

 معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از سال ۹۷ به بعد، صادرات محدود به کسب درآمدهای ارزی خلاصه شد و با صدور بخشنامه‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی مختلف، مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد شد که در ۴۰ سال اخیر سابقه نداشت.

علیخانی با اشاره به کلیدواژه‌های سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید گفت: کارآفرینی به معنای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، درون‌زایی به معنای تولید داخلی، برون گرایی به معنای توسعه صادرات و مردم گرایی به معنای واگذاری تولید و صادرات به بخش خصوصی و کاهش دخالت دولت در اقتصاد، از کلید واژه‌های سخنان مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در تجربه کل دنیا، دولت‌ها هیچگاه کارفرمایان خوبی نبودند بیان کرد: در سال‌های اخیر با سیاست‌های غلط و غیر علمی بانک مرکزی، کاهش ۲۰ درصدی صادرات را در کشور تجربه کردیم.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: اگر مدیریت اقتصاد به عهده صادرکنندگان بخش خصوصی باشد، هدف را به سرانجام می‌رسانند و موجب تامین نیازها و سربلندی کشور می‌شوند.

علیخانی تجارت را جاده ۲ طرفه و رقابتی مهم بین کشورها دانست و ابراز داشت: نیاز است محیط کسب و کار و سیاست‌های اقتصادی کشور اصلاح شود و موانع صادرات برداشته شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: