bazarnews

کد خبر: ۸۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
با گذشت ۱۰ سال از شروع عملیات سد خاکی شهید دلنسب وعده‌های نا تمام دولت در بهره‌برداری از این پروژه جهش تولید در کوهبرد خاک می‌خورد.

احداث سد خاکی شهید ابوالفتح دلنسب سال ۱۳۹۰ در کوهبرد از توابع بخش مرکزی شهرستان آغاز شد.

این سد ظرفیت ذخیره سالانه ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب را دارد که با بهره برداری از آن بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست آبیاری می شوند.

سد کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه های مهم حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در حال اجرا است و با توجه به اهمیت آن امسال در لیست پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت.

جلوگیری از فرسایش خاک و روان‌آبها و همچنین ذخیره‌سازی آب باران جهت آبیاری بیش از ۳۵۰هکتار از زمین‌های پایین دست،  افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استراتژیک گندم،  جو و کلزا و فراهم‌سازی زمینه اشتغال ۷۰۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از نتایج به سرانجام رسیدن این طرح مهم است؛ اگر به بهره‌برداری برسد.

این در حالی است که این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به خاطر مطالبات پیمانکار و کمبود اعتبار با وجود نزدیک شدن به وعده آبگیری در انتظار مانده است.

الیاس تاج‌الدینی 29 دی ماه امسال در بازدید نماینده ولی فقیه از این پروژه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست و بهره‌برداری را 150 میلیارد ریال دانست و گفته بود که از این مبلغ 80 میلیارد ریال مطالبات پیمانکار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر اعتبارات تزریق شود بهمن ماه امسال آبگیری می‌شود.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: