bazarnews

کد خبر: ۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
یک کارشناس نفتی، در گفتگو با بازار نیوز مطرح کرد:
کارشناس حوزه نفت و انرژی، با بیان اینکه انجام مناقصه قراردادهای نفتی به قوت خود باقی مانده است،گفت: کشورهای اوپکی و غیر اوپکی در اجرای طرح فریز نفتی بسیار مصمم هستند.
رضا پدیدار، در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، در خصوص این مطلب که در نشست اخیر اوپک سقف تولید نفت 33 میلیون بشکه در روز تعیین شد، بنابراین طرح فریز نفتی دیگر وجود ندارد بلکه کشورهای تولیدکننده نفت عضو اوپک و غیر اوپک باید به کاهش تولید اقدام کنند، گفت: به طور حتم طرح فریز نفتی در نشست یک ماه آینده اوپک مطرح خواهد شد.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تصریح کرد: کشورهای اوپکی و غیر اوپکی در اجرای طرح فریز نفتی بسیار مصمم هستند که با توجه به تعیین سهمیه تولید نفت برای هر کشور،کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را افزایش نداده و این امر باعث تثبیت قیمت ها خواهد شد.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی، اظهار داشت: طرح فریز نفتی با توجه به اراده ای که در اوپک و کشورهای غیر اوپک است، الزاما به مرحله اجرا خواهد رسید. 

پدیدار، افزود: در طول یک ماه آینده قیمت ها در سطح هر بشکه نفت حدود 46 تا 47 دلار خواهد ماند، اما پس از گذشت یک ماه با اجرای طرح فیریز نفتی از سوی کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیر اوپک و به دنبال آن کاهش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا و ورود تقاضای جدید خرید نفت از سوی نیمکره شمالی به دلیل فصل زمستان، برابری دلار با ارزهای معتبر جهانی و تغییرات نرخ سهام در بازار سرمایه، قیمت نفت از سطح فعلی به سطح منطقی تر یعنی دامنه 50 دلار افزایش پیدا می کند.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی، در خصوص ورود شرکت های فرانسوی از جمله توتال به میادین نفتی کشور، افزود: توافقنامه ای بین شرکت نفت ایران و توتال فرانسه و شرکت سی.ان.پی.سی چین در خصوص توسعه فاز 11 میدان گاز پارس جنوبی امضا شده است. 

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، با بیان اینکه انجام مناقصه قراردادهای نفتی به قوت خود باقی مانده است، گفت: میدان های گازی پارس جنوبی خارج از قراردادهای جدید نفتی است که مذاکرات آن درگذشته صورت گرفته بود به طوری که شرکت ملی نفت ایران می تواند این مناقصه را به صورت محدود برگزار کند که سه شرکت توتال فرانسه، سی.ان.پی.سی چین و شرکت پترو پارس ایران توافق کردند که فاز 11میدان گازی پارس جنوبی را توسعه دهند. 

گفتنی است؛ موافقتنامه اصولی (HOA) طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان پی سی) و شرکت پتروپارس امضا شد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: