bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
گفتگوی نوروزی/4
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انباشت تورم کشور، باعث گرانی مسکن شده است؛ به طوریکه بازار‌های موازی مانند ارز، سکه، بورس و... هم رشد قیمت داشته‌اند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی نوروزی با بازارنیوز پیرامون وضعیت بازار مسکن در سال ۹۹، اظهار کرد: در حوزه مسکن، دو شاخه خرید-فروش و اجاره وجود دارد. در سال ۹۹ برای حوزه اجاره ملکی، دو اقدام ویژه انجام شد که یکی در بخش تعیین سقف برای تمدید اجاره و دیگری پرداخت وام کمکی ودیعه بود که توانست تاثیر تعیین کننده و جدی بر بازار اجاره مسکن داشته باشد؛ چون بخش اجاره از عوامل مهم و موثر بر روی قیمت مسکن است.


وی افزود: در حوزه ساخت و ساز در سال ۹۹ اتفاقات ویژه‌ای در حوزه تکمیل مسکن مهر و پروژه اقدام ملی صورت گرفت؛ به طوریکه از طرح مسکن مهر، کمتر از ۴۰ هزار واحد باقی مانده و در طرح اقدام ملی هم چند صد هزار پروژه هم‌اکنون در حال اجراست. در این پروژه ها، فاصله بین قیمت تمام شده و نیاز و توان مردم، زیاد است، ولی تلاش شده که این فاصله کم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: علاوه بر این‌ها راه اندازی سامانه املاک و اسکان، باعث شد که بخشی از خانه‌های خالی موجود در کشور، به بازار تزریق شود که این هم توانست شرایط بازار مسکن را بهبود بخشد.


*انباشت تورم کشور، باعث گرانی مسکن در سال ۹۹

وی در واکنش به آمار بانک مرکزی مبنی بر افزایش ۹۷ درصدی قیمت مسکن در بهمن ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، تصریح کرد: انباشت تورم کشور، باعث گرانی مسکن شده است؛ به طوریکه بازار‌های موازی مانند ارز، سکه، بورس و... هم رشد قیمت داشته‌اند؛ اما وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را انجام داده که بتواند قیمت را برای مردم کشور، کنترل کند. با این حال، باید توجه داشته باشیم که عمده نوسان قیمت بازار مسکن، ناشی از وقایع خارج از این بازار است.


*تزریق واحد‌های مسکونی جدید به بازار در سال ۱۴۰۰

محمودزاده درباره وضعیت تولیدات و بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: پیش بینی درباره بازار مسکن، سخت و تابع شرایط اقتصاد کلان کشور است.  قطعا در سال ۱۴۰۰، تولید واحد‌های مسکونی اضافه و بخش قابل ملاحظه پروژه‌ها در این سال آماده عرضه به بازار مسکن خواهد شد.  زمانیکه واحد‌های تازه‌ساز به بازار تزریق می‌شود، با توجه به قیمت تمام شده ارزان‌تر آن‌ها نسبت به سایر واحد‌های مسکونی و پروژه‌های مشابه، قیمت می‌تواند کنترل شود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: