از تلاش برای کاهش اعتبار رتبهبندی انتقاد کردند؛ از قرار نوبخت با نامهای از مجلس خواسته اعتبار رتبهبندی یکسوم شده و به بیست هزار میلیارد تومان کاهش یابد.
کاهش اعتبار رتبهبندی موجب انتقاد معلمان شده؛ معلمان سراسر کشور با راهاندازی کمپینی از دولت درخواست دارند به قول اولیهی خود پایبند بماند و اعتبار رتبهبندی را کاهش ندهد چراکه با کاهش اعتبار، این لایحه کارکرد خود را از دست میدهد و نمیتواند در بهبود معیشت معلمان موثر باشد.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز گفته است: «دولت یک اقدامی انجام داده است که باعث تعجب مجلس شد، زیرا در طی نامهای به مجلس عدد ۶۱ هزار میلیارد تومان را انکار کرده است که این در حالی است در لایحه ابتدایی، خود دولت این عدد را پیشنهاد داده بود.»
به گفته منادی؛ آقای نوبخت به مجلس اعلام کرده که این عدد قابل تحقق نیست از این رو باید عدد ۶۱ هزار میلیارد تومان به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند.
در چنین شرایطی، معلمان در انتطار تحقق وعدهها در آخرین روزهای دولت دوازدهم هستند و میگویند: «امیدواریم معیشت ما فراموش نشود.»
فرخی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان با اجرای این لایحه، اعلام کرد: «در جلسه هشت تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی مصوب شد معلمان در پنج عنوان آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم دارای رتبه شوند که این نکته به تصویب نهایی کمیسیون مربوطه رسیده و گزارش نهایی آن در صحن مجلس در حال پایان کارها است.»
او یکی از درخواستهای مهم فرهنگیان را رتبهبندی معلمان دانست و اعلام کرد: «با اجرای این لایحه تحول عظیمی در آموزشوپرورش رخ داده و معلمان با آرامش خاطر بیشتری به وظیفه معلمی خود میپردازند.»
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه لایحه ارائه شده دولت به مجلس در خصوص رتبهبندی معلمان با اصل درخواست فرهنگیان و قانونگذار تناقض داشته است، گفت: «بعد از ارائه این لایحه توسط دولت، مجلس شورای اسلامی درصدد بود است تا این لایحه به یک رتبهبندی واقعی تبدیل شود لذا مجلس در تلاش است تا در پایان عمر دولت طرح رتبهبندی معلمان تصویب شود.»
/ روز نو