bazarnews

کد خبر: ۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی ضمن اشاره به توزیع مناسب گوشت قرمز در بازار گفت: در حال حاضر ما در بخش توزیع و عرضه مشکلی نداریم، اما مشکلی که وجود درد این است که دامدار به دلیل افزایش هزینه‌های نگهداشت، دام خود را گران عرضه می‌کند که همین موضوع می‌توان زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز را فراهم سازد.

گروه کشت و صنعت بازار نیوز- سعید ترکاشوند؛ این روز‌ها اخباری مبتنی بر افزایش قیمت گوشت قرمز در بسیاری از رسانه‌ها مطرح شده است و در این مدت بسیاری از اعضای اتحادیه‌ها و انجمن‌های دامی هشدار‌هایی مبنی بر افزایش گوشت قرمز در چند روز آینده راگوشزد کرده اند.

متاسفانه طی سال‌های اخیر گوشت قرمز در بخش قیمت شاهد نوسانات متعددی بوده و طبق آخرین برآورد‌ها این محصول افزایش قیمتی ۲۰ درصدی را تجربه کرده است؛ علاوه بر این با توجه به زمزمه‌های افزایش قیمت گوشت قرمز می‌توان انتظار داشت که این محصول برای بار دگر افزایش پیدا کند چرا که که سال گذشته نیز در همین ایام شاهد عرضه ضعیف و افزایش قیمت این محصول بوده ایم.

در این راستا «علی اصغر ملکی» رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز به  وضعیت عرضه گوشت قرمز و فرایند قیمتگذاری این محصول در بازار اشاره و توضیح داد: در خصوص وضعیت بازار گوشت قرمز باید خاطر نشان کرد: اکنون ما هیچ کمبودی در عرضه گوشت در بازار مصرفی مردم نداریم، اما مشکلی که وجود دارد این است که به دلیل افزایش هزینه‌های نگهداشت دام، دامدار مجبور است دام خود را با  قیمت بیشتری برای ذبح عرضه کند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی افزود: در حال حاضر علیرغم وضعیت مناسب سیستم توزیع گوشت قرمز، اخیرا هر شقه گوسفندی افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرده و به تبع با این افزایش قیمت  ران، سردست و راسته هر یک به ترتیب افزایش قیمت ۱۳، ۷ و ۵ هزار تومانی را تجربه کرده اند.

 وی ادامه داد: عرضه دام در ایام عید قربان وضعیت مطلوبی را تجربه کرده و اکنون  تنها مطالبه صنف ما از دولت کنترل هزینه نگهداشت دام برای دامدار است چرا که به هر میثزان هزینه تامین و نگهداری دام افزایش یابد دامدار نیز مجبور می‌شود دام خود را گران به همکاران ما بفروشد.

ملکی در پاسخ به سوال بازارنیوز مبنی بر این که آیا امکان دارد که گوشت قرمز در ۶ ماهه دوم سال تا مرز ۲۰۰ هزار تومان برسد گفت: اکنون کمی زود است که برای این موضوع اظهار نظر کنیم، اما آن چه که به طور قطع می‌توان درخصوص آن ادعا کرد این است که در حال حاضر ما در هیچ بخشی با کمبود دام رو به رو نیستیم و تنها مشکل پیشرو افزایش‌های نگهداشت دام است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در آخر تاکید کرد: نهاده‌های دامی بخش اعظمی از هزینه‌های دامدار را شامل می‌شود؛ اکنون برخی از مقامات ادعا می‌کنند که  نهاد‌های دامی به اندازه کافی دپو شوده است، در چنین شرایطی  اگر دولت نهاه‌های دامی را با قیمت مناسب به دامدار عرضه کند یقینا دامدار نیز در قیمت دام خود تجدید نظر خواهد کرد.
 
پابان پیام//
برچسب ها: گوشت قرمز ، دام ، قیمت گوشت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: