bazarnews

کد خبر: ۹۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون۵۳۴هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در دست ساخت است، از اجرایی شدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی طی همین ماه خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی ضمن تسلیت مجدد برای درگذشت علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادی از زحمات وی طی ۱۶ سال خدمت صادقانه در بنیاد کرد و در خصوص ساز و کارهای تامین زمین برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، گفت: یکی از الزامات احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تامین زمین است. در همین زمینه در جلسه ای با حضور رییس جمهور منتخب در خصوص تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی گزارشی ارایه شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: درگزارش عنوان شد که وزارت راه و شهرسازی در چند سال گذشته با فقر زمین مواجه بود که دلایل آن سلایق گوناگون مدیریتی و تعارض قانونی بود که بر اساس آنها وزارت راه و شهرسازی موفق نشده بود تا اراضی که در محدوده و حریم شهرها قرار دارد را طبق ماده۱۰ و ۱۲ قانون زمین شهری متعلق به وزارت راه و شهرسازی است از وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بگیرد. در سال گذشته با تاکیداتی که رییس جمهور مستقر داشتند، پیگیری‌هایی انجام شده و تاکید وزیر جهاد کشاورزی و همچنین مسئولان جدید سازمان جنگل‌ها، مانع تامین زمین برطرف شد.

تحویل ۵۴هزار هکتار زمین از وزارت جهاد کشاورزی

اسلامی افزود: سال گذشته توانستیم زمین‌های خود را از وزارت جهادکشاورزی تحویل بگیریم که این مورد یکی از نکات حائز اهمیتی بود که در تامین زمین برای پیشبرد طرح‌های مسکن گشایش ایجاد کرد.

وی توضیح داد: این هماهنگی و شیوه‌نامه‌ای که بین وزارت راه و وزارت جهاد در روزهای گذشته منعقد شد، بستر را برای تولید مسکن فراهم کرد. در پرتو تفاهم‌نامه منعقد شده بیش از ۵۴ هزار هکتار در کمتر از یکسال زمین در سراسر کشور تحویل گرفتیم و تحویل مابقی نیز در دست اقدام است. درعین حال از گذشته نیز برنامه ۵ ساله با ظرفیت و قابلیت ۵ میلیون مسکن در سال را به استان‌ها از سال گذشته ابلاغ کردیم. بر این مبنا مقررشد تا با تامین زمین بتوانیم از طریق آن برنامه تولید و عرضه مسکن را پیش ببریم که گزارش آن به رییس جمهور منتخب ارایه شد.

اسلامی افزود: سال گذشته توانستیم زمین‌های خود را از وزارت جهادکشاورزی تحویل بگیریم که این مورد یکی از نکات حائز اهمیتی بود که در تامین زمین برای پیشبرد طرح‌های مسکن گشایش ایجاد کرد.

وی توضیح داد: این هماهنگی و شیوه‌نامه‌ای که بین وزارت راه و وزارت جهاد در روزهای گذشته منعقد شد، بستر را برای تولید مسکن فراهم کرد. در پرتو تفاهم‌نامه منعقد شده بیش از ۵۴ هزار هکتار در کمتر از یکسال زمین در سراسر کشور تحویل گرفتیم و تحویل مابقی نیز در دست اقدام است. درعین حال از گذشته نیز برنامه ۵ ساله با ظرفیت و قابلیت ۵ میلیون مسکن در سال را به استان‌ها از سال گذشته ابلاغ کردیم. بر این مبنا مقررشد تا با تامین زمین بتوانیم از طریق آن برنامه تولید و عرضه مسکن را پیش ببریم که گزارش آن به رییس جمهور منتخب ارایه شد. برنا
برچسب ها: عرضه مصالح ، بورس ، گرانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: