bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: با برسی دقیق این مسئله می‌توان انتظار داشت که اجرای آن آثار موثری داشته باشد، ولی اگر نسبت به این موضوع برسی‌های دقیق انجام نشود، یقینا نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.
گروه راه ومسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اخیرا طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال برسی است که هدف اصلی آن تفکیک وزارت راه شهر سازی به دو وزارت خانه مجزای «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» به منظورنظارت بیشتردولت بر روی مسکن است مطرح گردیده است.

تاکنون این طرح با ۱۲۰ رای موافق از میان ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه مورد وصول گردید و قرار است این طرح در کمسیون عمران مجلس مورد برسی قرار گیرد.

در این راستا «محمود محمود زاده» معاون وزیر راه و شهر سازی درگفتگو با  خبرنگار بازارنیوز به این طرح اشاره کرد و گفت:درخصوص طرح مجلس یازدهم برای  تفکیک وزارت راه وشهر سازی به دو وزارت خانه مجزای «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» باید در ابتدا به این نکته توجه داشت که این طرح اکنون در مرحله اعلام وصول است و باید دید که نتیجه آن چه خواهد بود؛ پس از برسی‌های کارشناسانه و دقیق، می‌توان در مورد این طرح اظهار نظر کرد که تا چه میزان در فرایند بازار مسکن تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: اگر این طرح در قالب یک قانون تصویب شود، همه دستگاه‌ها موظف به اجرا خواهند بود و با برسی دقیق این مسئله می‌توان انتظار داشت که اجرای آن آثار موثری داشته باشد، ولی اگر نسبت به این موضوع برسی‌های دقیق انجام نشود، یقینا نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این طرح می‌تواند باعث افزایش هزینه و گستردگی دولت شود، گفت: در خصوص افزایش هزینه‌های دولت و گستردگی آن باید خاطر نشان کرد این موضوع منوط بر این است که قانون مذکور چه افق دیدی مد نظر دارد و آیا می‌توان انتظار داشت که در بلند مدت توقع موفقیت از این طرح داشت یا خیر.

  محمود زاده در ادامه به موضوع انتخاب فردی آشنا و متخصص با امور مسکن در وزارت راه و شهر سازی اشاره کرد و گفت: موضوع مسکن یکی از موضوعات اساسی است که دولت جدید توجه ویژه‌ای به آن دارد و این مسئله حتی در ایام انتخابات مورد توجه همه نامزد‌های انتخاباتی قرار گرفت. در ایام انتخابات همه کاندیدا‌ها روی این موضوع بحث‌های متعددی کردند و به اندازه اهمیت این موضوع، سیاست و راهکار‌های متعددی مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در آخر تاکید کرد: با در نظر گرفتن اهمیت مسئله مسکن در شرایط فعلی کشور، یقینا به این نتیجه می‌رسیم که برای حل چنین چالشی، انتخاب فردی آشنا با این مسئله می‌تواند موثر واقع شود، ولی به این شرط که قبل از انتخاب، توجه ویژه‌ای به مولفه‌های متعددی نظیر اختیارات، وظایف و ساختارشود تا فرد منتخب بتواند کارنامه موفقی از خود به جا بگذارد.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: