bazarnews

کد خبر: ۹۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
بازارنیوز این سوال را مطرح می‌کند؛
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برسی مجدد لوایح سه گانه FATF را منوط بر درخواست مجدد دولت در برسی این لایحه دانست.

از FATF چه خبر؟ / عضو مجمع نشخیص مصلحت نظام: برسی مجدد لوایح سه گانه FATF منوط بر درخواست دولت است

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چند ماهی است که وضعیت برسی لوایح سه گانه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام متروک مانده و آخرین خبر‌ها مربوط با این مسئله برای به 4 ماه پیش و متعلق به گفتگویی است «مجید انصاری» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن برهه زمانی با یکی از رسانه‌های مطرح ایران انجام داده است.

درحال حاضر برسی لوایح سه گانه FATF از نیمه دی ماه سال ۹۹ تاکنون توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت مانده و با گذشت قریب به یک سال از ارجاع این لوایح به مجمع، اعضای آن هنوز تصمیم نهایی خود را پیرامون این مسئله اتخاذ نکرده‌اند.

درحال حاضر تنها ۵ روز دیگر به بازگشت مجدد طرفین توافقنامه برجام و از سرگیری مجدد مذاکرات هسته‌ای در شهر وین پایتخت اتریش مانده است و  اکنون این سوال پیش می‌آید که وضعیت برسی این لوایح در آستانه چنین اتفاقی، چه خواهد شد.

پیرامون همین موضوع «سید محمد صدر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با بازارنیوز به آخرین وضعیت برسی لوایح سه گانه FATF در مجمع تشخصیص اشاره و درخصوص آن اظهار کرد: برای برسی هر موضوع مهمی باید ابتدا کلیات آن در دستور کار مجمع تشخیص قرار گیرد. درمورد FATF نیز باید متذکر شد که اکنون ماه هاست که این لوایح از دستور کار مجمع خارج شده و فعلا برسی آن در دستور کار مجمع قرار نیست انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برسی دوباره این لوایح منوط بر درخواست مجدد دولت است و اکنون با گذشت سه ماه از عمر دولت سیزدهم این موضوع هنوز  درخواستی مبنی بر در دستور کار گرفتن این مسئله در مجمع مطرح نشده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: حل نهایی برخی از مشکلات اقتصادی کشور وابسته به تعیین تکلیف سرنوشت برجام و تصویب FATF است؛ اعتقادم بر این است که که لوایح سه گانه FATF در نهایت باید مورد تصویب مجمع قرار گیرد؛ علاوه بر این دولت جدید در خصوص سرنوشت برجام باید به سمتی حرکت کنیم که  این توافقنامه با همان شاکله قبلی حفظ و به واسطه آن تحریم‌های اقتصادی از روی اقتصاد کشور برداشته شود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: