bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
رشد تکنولوژی باعث شده که انسان بتواند در صنایع مختلف پیشرفت‌های بسیاری داشته باشد. محصولات تولیدی بیشتر صنایع، از جنس چوب و فلز می‌باشد.

رشد تکنولوژی باعث شده که انسان بتواند در صنایع مختلف پیشرفت‌های بسیاری داشته باشد. محصولات تولیدی بیشتر صنایع، از جنس چوب و فلز می‌باشد. چوب و فلز از مواد اولیه‌ای بوده اند که انسان همیشه از آن برای ساختن خانه، وسایل و ابزار آلات و بسیاری از مواردی که کاربرد روزانه دارند استفاده کرده. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های جدیدی وارد صنایع چوب و فلز شده اند که با کمک آن‌ها محصولاتی بهتر، با کیفیت تر، و با طراحی‌های زیبا و فراوان تولید می‌شود. کاربرد‌ها و نقش‌های فراوان و ابتکار عمل در طراحی‌های این محصولات باعث افزایش تقاضای آن‌ها نیز شده است.


در مراحل مختلف تولید این محصولات، از دستگاه‌های خاصی استفاده می‌شود مانند کمپرسور، پرس ضربه‌ای، گیوتین و لبه چسبان و cnc روتاری؛ که همه‌ی آن‌ها نقش‌های بسیار مهمی را در به وجود آوردن ظاهر محصول نهایی ایفا می‌کنند.


پرس ضربه‌ای


از دستگاه پرس ضربه‌ای برای حالت دادن به ورق‌ها و قطعات فلزی استفاده می‌شود. سپس، از ورق‌های بدست آمده در تولید محصولات دیگری استفاده می‌شود. هنگام استفاده از دستگاه پرس ضربه ای سرعت، نیرو و اندازه‌ها را می‌توانیم تنظیم کنیم و اشکالی که نیاز داریم را تهیه کنیم. همین مسئله باعث استفاده‌ی مداوم از این دستگاه شده. امروزه استفاده از پرس ضربه‌ای در بسیاری از کارخانه ها، کارگاه‌ها و صنایع مختلف چوب و فلز رایج شده است.

 

کاربردی ترین ماشین آلات صنایع چوب و فلز


به طور کلی دو نوع پرس ضربه‌ای در بازار ایران بسیار رایج است: پرس ضربه‌ای مکانیکی، پرس ضربه‌ای هیدرولیکی.
این دو دستگاه از نظر شکل و عملکرد و ساختار با هم متفاوت هستند. البته دسته بندی‌های دیگری نیز برای این دستگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند بر اساس ظرفیت توناژ، طول کورس، میزان سرعت و … باشد.


در دستگاه پرس مکانیکی روش‌های مختلفی برای تبدیل چرخش موتور الکتریکی به جابجایی خطی وجود دارد؛ و با استفاده از این روش‌ها صفحه متحرک پرس بر قالب فشار وارد می‌کند.


در دستگاه‌های پرس هیدرولیکی، فشار صفحه متحرک پرس از طریق یک سیال مایع تامین میشود. در واقع برای تنظیم کردن طول کورس دستگاه تغییر سرعت عملکرد آن از پمپی با قابلیت تغییر حجم و فشار و برای اعمال نیرو از سیلندر هیدرولیکی استفاده می‌شود.


گیوتین ورق بر


دستگاه گیوتین ورق بر یا قیچی ورق بر توانایی برش دادن و تبدیل کردن ورقه‌های فلزی با جنس‌های مختلف را به قطعات کوچک‌تر دارد. سیستم گیوتین از یک بخش نگهدارنده ورق‌های فلزی، یک بخش اندازه گیری، تیغه‌هایی که در قسمت فک بالایی و فک پایینی دستگاه قرار گرفته اند و همچنین یک دستگاه سنجش تشکیل شده است.

کاربردی ترین ماشین آلات صنایع چوب و فلز

تیغه‌های گیوتین از جنس فولاد‌های کروم دار مرغوب می‌باشد. زیرا در طی فرایند برش نیروی بسیار زیادی به این تیغه‌ها وارد می‌شود. تیغه‌ها نباید دچار فرسایش شوند، زیرا در اینصورت کیفیت برش‌ها کاهش می‌یابد. عملکرددستگاه گیوتین   در نجاری و فلز کاری به اینصورت است که ورق فلزی در بخش نگه دارنده‌ی دستگاه قرار میگیرد و برای برش تیغه‌ها به آهستگی به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند و ورق را برش می‌دهند.


همانند پرس ضربه‌ای گیوتین نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد که عبارتند از، گیوتین هیدرولیکی، گیوتین مکانیکی و گیوتین پنوماتیک.


از گیوتین مکانیکی برای برش دادن ورقه‌های فلزی نرم و سبک از جنس آلومینیوم، برنز، برنج و فولاد استفاده می‌شود.


اما در پروژه‌های بزرگتری که حجم کار بیشتر است معمولا از نوع پنوماتیک و هیدرولیکی استفاده می‌شود.
برای آشنایی با نحوه عملکرد انواع گیوتین ورق بر کافیست بر روی این لینک کلیک کنید.


لبه چسبان


امروزه شما در بیشتر اماکن از جمله محل کار، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مختلف شاهد استفاده از ام دی اف‌های طرح دار بر روی دیوار‌ها می‌باشید. از ام دی اف‌ها به عنوان روکش‌های طرح دار بر روی قطعات مختلف استفاده می‌شود. در ساخت کابینت‌های اداری و آشپزخانه پس از برش کاری قطعاتی تولید می‌شود که نیاز به محافظت در برابر آب و رطوبت دارند. اینجاست که ما نیاز به روکشی محافظ داریم و این روکش توسط دستگاه لبه چسبان به قطعات چسبانده می‌شود.

کاربردی ترین ماشین آلات صنایع چوب و فلز

لبه چسبان این روکش‌ها را طی فرایند‌های چسب زنی، حرارت دهی، پرس، برش و ... بر روی قطعات می‌چسباند. این دستگاه در واقع دارای ایستگاه‌های مختلفی می‌باشد که صفحات برش خورده باید از هر کدام از این ایستگاه‌ها بگذرند تا در نهایت کاملا یکدست و مقاوم در برابر رطوبت و گرما شوند.


دستگاه لبه چسبان از نظر مشخصات فنی و تعداد ایستگاه معمولا در سه مدل کارگاهی، نیمه خدمات و خدماتی در بازار یافت می‌شود.


روتاری cnc


روتاری سی ان سی نیز یکی از بهترین و پر کاربردترین دستگاه‌ها در نجاری و صنایع چوبی مدرن می‌باشد. با استفاده از روتاری cnc می‌توان طرح‌ها و نقش‌های زیبایی را بر روی انواع قطعات چوبی ایجاد کرد. توانایی این دستگاه در ایجاد این نقش‌ها باعث می‌شود که صندلی، مبل و دیگر محصولات صنایع چوبی از نظر ظاهری و کیفیت ارتقای زیادی پیدا کنند و خریداران بیشتری را به خود جذب کنند. همین دلیل برای توجیه افزایش تعداد این دستگاه در کارخانه‌ها و صنایع تولیدی چوب کافیست. کار کردن با این دستگاه به این صورت است که ابتدا باید با استفاده از نرم افزار‌های مخصوص نقش‌های مد نظر را برنامه نویسی کرد و سپس قطعه‌ی چوبی را در بخش‌های نگه دارنده cnc روتاری قرار داد و سپس اپراتور با راه اندازی دستگاه عمل برش را شروع می‌کند. این برش‌ها توسط دستگاه سی ان سی کاملا به صورت اتوماتیک و با سرعت بالا صورت می‌گیرد.


کمپرسور

 

کاربردی ترین ماشین آلات صنایع چوب و فلز


کمپرسور‌ها توانایی مترکم کردن هوا و ذخیره آن در یک مخزن را دارند. از این دستگاه نیز در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و از بهترین برند‌های ایرانی آن می‌توان کمپرسور مفیدی را نام برد.

فروشگاه تکنوماشین


فروشگاه تکنو ماشین از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در زمینه ماشین آلات صنعتی و ابزار آلات داخلی و خارجی آغاز نمود و فروش محصولات انحصاری خودرا از سال ۱۳۸۵ شروع نموده و با بیش از هزار شرکت و کارگاه صنعتی همکاری مینماید.


در سایت تکنوماشین شما می‌توانید انواع مختلف دستگاه‌های صنعتی را به همراه قیمتشان مشاهده کنید و هر کدام که با نیاز‌های کاری شما سازگارتر بود را انتخاب کرده و برای خود سفارش دهید. فروشگاه تکنوماشین انواع ماشین آلات صنعتی که در صنایع چوب وفلز بسیار کاربردی هستند را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت‌ها به فروش می‌رساند و شما می‌توانید در سایت ما تمامی محصولات ما را به همراه برند و قیمتشان مشاهده کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی هرکدام از آن‌ها با مشاورین ما تماس بگیرید و ایشان با در نظر گرفتن نیاز هایتان، شما را به نحو احسن راهنمایی می‌کنند.


شماره تماس: ۲_۰۲۱۵۵۴۰۶۷۹۱

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: