bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر دامنه نوسان می‌تواند از دستکاری جلوگیری کرده و صعود بازار سرمایه را از حالت فرسایشی خارج کند و باعث گردش بیشتر نقدینگی شود.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-عرفان جابری: بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دلایل رشد اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: بار دیگر فضای اقتصادی کشور تورمی و شاهد آن هستیم که تورم از زیر خاکستر خارج شده است و این موضوع تمامی بازارها را تحت تاثیر قرارداده و با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد رشد قیمت دلار هستیم و بازار سرمایه یک دارایی محسوب می شود، بازار سرمایه هم به رشد رسیده است. دیروز با رشد ۲۶هزار و ۶۶۱ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱هزار واحدی شاهد بودیم.

 

آغاز تورم دوباره در کشور  / تغییر دامنه نوسان تاثیر مستقیم ندارد

وی افزود: دلیل دیگری که بازار سرمایه را به رشد رسانده، رشد و جهش قیمت جهانی و کامودیتی‌هایی است که به دلیل جنگ میان روسیه و  اوکراین اتفاق افتاده است.

صمدی با تاکید بر این نکته که تغییر دامنه نوسان تاثیر مستقیمی بر بازارسرمایه ندارد، تصریح کرد: تغییر دامنه نوسان می تواند از دستکاری جلوگیری کرده و صعود بازار سرمایه را از حالت فرسایشی خارج کند و باعث گردش بیشتر نقدینگی شود. در کل می توان گفت یکی از دلایل رشد بازار سرمایه اقبال سرمایه‌گذاران خرد به سرمایه گذاری بوده است.

این کارشناس در رابطه با پیش بینی بازار سرمایه در روز های آتی اظهار کرد: اخیرا بازارسرمایه بارها تلاش برای ورود به کانال یک میلیون و ششصد هزار واحد را داشته است اما موفق نبوده است،پیش بینی دقیقی نمی توان از آینده بازار سرمایه داشت.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: