bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن ضمن انتقاد از بی توجهی وزرای پیشین راه نسبت به سامانه املاک و اسکان، تکمیل اطلاعات این بستر را به عنوان یکی از مطالبات جدی نمایندگان از گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه بیان کرد.

املاک و اسکان؛ ماموریت مهم وزیر جدید/

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی آذری» عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون نظر نمایندگان نسبت به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر ملاحظه وکلای ملت، به ویژه اعضای کمیسیون عمران درباره گزینه پیشنهادی این وزارتخانه، حول محور این موضوع قرار دارد که فرد معرفی شده، از توانایی بالایی برای جبران عقب‌ماندگی پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای و همچنین ثبات بازار مسکن برخوردار باشد.


این عضو کمیسیون عمران، تکمیل سامانه املاک و اسکان را به عنوان یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان از گزینه جدید وزارت راه عنوان کرد و گفت: در طول سال‌های اخیر، فرایند شناسایی خانه‌‎های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها به دلیل پیچیدگی نظام اداری کشور، بی توجهی مسئولان وزارت راه نسبت به وضعیت این سامانه و در نهایت وجود مراجع آماری متعدد در کشور، با مشکلات و موانع گوناگونی مواجه شده است؛ لذا رسیدگی به این مسئله در جلسات ارزیابی بذرپاش به طور قطع، مطرح خواهد شد.


وی ناهماهنگی‌های بین سازمان‌ها ‎ را به عنوان اصلی‌ترین مانع پیش‌روی سامانه املاک و اسکان توصیف کرد و توضیح داد: وزارت راه برای حل این موضوع می‌بایست رویه مشترکی را با دیگر سازمان‌ها در پیش بگیرد؛ مطمئنا با رفع نواقص اطلاعات این سامانه، بخش اعظمی از مشکلات حوزه مسکن نیز حل خواهد شد.


آذری همچنین درباره رای اعتماد نمایندگان به بذرپاش نیز گفت: عملکرد او در دیوان عالی محاسبات مثبت بود؛ اما اعطای رای اعتماد به گزینه پیشنهادی دولت، به حضور مثبت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دفاع مناسب از برنامه‌ها و اهداف در وزارت راه بستگی دارد. در حال حاضر برنامه‌های بذرپاش تحویل داده شده و فقط جلسات رسیدگی به آن باقی مانده است.


لازم به ذکر است؛ جلسه رای اعتماد بذرپاش، از روز یکشنبه (۲۰ آذر ماه)، به فردا، چهارشنبه ۱۶ آذر موکول شد.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: