bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تکذیب حضور هرگونه تلفن همراه قاچاق در ایران، آیفون‌های تقلبی موجود در بازار را «آیفون چینی» توصیف کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یاسر سوادکوهی» معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فروش آیفون‌های تقلبی قاچاق در صفحات فضای مجازی اظهار کرد: وظیفه بررسی اصالت موبایل و اعلام تقلبی بودن آیفون‌های ارزان قیمت بر عهده سامانه همتاست؛ لذا، در صورتی که تلفن همراهی توسط مسئولان این سامانه تایید نشود، هیچ اپراتور‌ی مجاز به ارائه خدمات مخابراتی نخواهد بود.


معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: آیفون‌های ارزان قیمت به دو شکل وارد کشور می‌شود. نخست با نام و نشان آیفون که نمونه بارز تقلب بوده که تحت این شرایط سامانه همتا بعد از گذشت مدتی کوتاه، جلوی ادامه فعالیت آن را خواهد گرفت. علاوه بر آن، نوع دیگری از آیفون وجود دارد که در سطح بازار معروف به «آیفون چینی» است که کاملا قانونی و از طُرق تجاری و مسافری وارد کشور شده و در نهایت آن‌ها در سامانه همتا ثبت و رجیستر می‌شوند.

 

جضور«آیفون چینی»در بازار موبایل ایران!/ قاچاق موبایل نداریم

سوادکوهی همچنین درباره میزان کشفیات آیفون‌های تقلبی قاچاق توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: این ستاد کشفیاتی درباره موبایل‌های قاچاق ندارد، چون با آغاز طرح رجیستری تلفن‌های همراه، قاچاق این نوع کالا به پایان رسید.


این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح رجیستری، عنوان کرد: با اجرای این طرح، قاچاق موبایل به صفر رسید. در شرایط فعلی، ورود غیر قانونی این کالا به کشور صرفه اقتصادی ندارد، لذا با پشتوانه این امر می‌توان به جرات گفت که دیگر قاچاق تلفن همراه وجود ندارد.


وی همچنین در واکنش به ادعای برخی اعضای اتحادیه فروشندگان موبایل و فعالان این حوزه مبنی بر جای‌گذاری کد IMEI محصولاتی الکترونیکی مانند مودم در این نوع تلفن‌های همراه، گفت: اعمال چنین مسئله‌ای به هیچ وجه امکان پذیر نبوده و وجود این گونه موارد محال است. در صورت ارائه چنین موردی، می‌توانید از ما جایزه دریافت کنید.

 

گفتنی است؛ موضوع کپی از IMEI دستگاه های دیگر برای رجیستر شدن گوشی های موبایل قاچاق و فیک، نخستین بار توسط سعید اشتیاقی، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل به بازاربنیوز خبر داده بود. تحقیقات میدانی بازارنیوز هم بر صحت آن ادعا تاکید دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: