bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی وزارت صمت از تلاش وزارت صمت برای ادامه عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چند روزی از کشمکش عرضه خودرو در بورس کالا می‌گذرد و همزمان با تقابل شورای عالی بورس و شورای رقابت، برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به موضع یک بام و دو هوای وزارت صمت انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

«امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون انتقادات مطرح شده به موضع این وزارتخانه در قابل ادامه عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: وزارت صمت موافق ادامه این سیاست است اما علی‌رغم رضایت، خود را تابع قانون دانسته و بر همین اساس باید طبق قانون در مورد عرضه خودرو متناسب با نظر شورای رقابت عمل کند.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اتمام زمان مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر حذف رسمی شورای رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو و محول شدن این وظیفه بر دوش وزارت صمت، گفت: در طول یک سال گذشته، این وزارتخانه بر اساس قانون از اختیارات کاملی برای تعیین قیمت و نحوه عرضه خودرو برخوردار بود، اما با توجه به بازگشت شورای رقابت، وزارت صمت در این حوزه دیگر قدرت عمل سابق را ندارد.

قالیباف همچنین درباره آخرین وضعیت خودرو‌های وارداتی و فروش آنها در بورس کالا توضیح داد: وزارت صمت در حال حاضر پیگیر عرضه این خودرو‌ها در بورس کالا است. تاکنون 80 هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان ثبت سفارش خودرو‌ها به 100 هزار دستگاه برسد.

سخنگوی وزارت صمت همچنین درباره زمان عرضه این نوع خودرو‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود که تعدادی از آنها تا پایان سال جاری و مابقی آنها در ماه‌های ابتدای سال 1402 انجام شود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: