bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر استقبال این سازمان از شروع مجدد پرواز‌های مستقیم ایران و عربستان، تحقق این امر را منوط به درخواست شرکت‌های هواپیمایی دانست.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون زمان آغاز پرواز‌های مستقیم ایران و عربستان اظهار کرد: در حال حاضر غیر از پرواز‌های حج که قرار است توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) انجام شود، تاکنون هیچ درخواست دیگری از سوی ایرلاین‌های ایرانی و یا عربستانی برای پرواز در مسیر‌های هوایی همچون جده-تهران، جده-مشهد و یا دیگر شهر‌های زیارتی مطرح نشده است.

آغاز پرواز‌های ایران- عربستان منوط به درخواست ایرلاین‌ها
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور خاطر نشان کرد: آغاز پرواز مستقیم از مقصد ایران به مبدا عربستان و یا بالعکس، منوط به درخواست شرکت‌های هواپیمایی از سازمان هواپیمایی دو کشور است. در صورت ارسال این درخواست‌ها، سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قطعاً استقبال کرده و با آن‌ها موافقت خواهد کرد.


وی تصریح کرد: مضاف بر تقاضای ایرلاین‌ها، شروع پرواز‌های مستقیم میان دو کشور، نیازمند طی شدن مراحلی قانونی و تشریفات حوزه هوانوردی است. مراتب این تشریفات به این گونه است که ابتدا درخواست‌ها به سازمان‌های هواپیمایی دو کشور ارسال شده و پس از تایید آن‌ها و تعریف خطوط هوایی، پرواز‌های مستقیم میان ایران و عربستان آغاز می‌شود.


یازرلو همچنین ایجاد برخی بستر‌های فنی مانند افتتاح مراکز دیپلماتیک ایران و عربستان در خاک کشور مقابل برای صدور روادید را مولفه‌‌ای مهم دانست که در کنار درخواست شرکت‌هایی هواپیمایی می‌تواند باعث شروع پرواز‌های مستقیم دو کشور شود.


گفتی است؛ اخیراً مقامات عربستان سعودی در جهت بهبود و احیای روابط دو کشور، پس از ارسال هیئت فنی برای بررسی تاسیس دوباره مراکز دیپلماتیک خود در ایران، ممنوعیت سفر اتباع خود به کشورمان را پس از گذشت ۷ سال لغو کرد.


«حرمت‌الله رفیعی» رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هم این اقدام عربستان را به عنوان گامی برای برقراری پرواز مستقیم به ایران و همچنین ازسرگیری و تسهیل سفر‌ها میان دو کشور توصیف کرده است.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: