bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت زمان تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان را پس از بازگشایی رسمی سفارتخانه‌های دو کشور اعلام کرد.

زمان تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان مشخص شد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «فرزاد پیلتن» مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون زمان تاسیس اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عربستان سعودی اظهار کرد: این امر پس از برقراری کامل روابط سیاسی و احیاء مجدد فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور، محقق خواهد شد. عملیاتی شدن این نوع فعالیت‌ها میان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز آغاز شود.


مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت افزود: اعلام آمادگی برای تاسیس مرکز تجاری، تبادل هیات تجاری، فعال نمودن شورای مشترک بازرگانان و در نهایت همکاری‌های نمایشگاهی میان فعالان اقتصادی دو کشور از این جمله گام‌هایی هستند که تاکنون در جهت عملیاتی شدن فعالیت بخش‌های خصوصی ایران و عربستان برداشته شده است.


وی تصریح کرد: تا قبل از قطع روابط دیپلماتیک، تجارت کشورمان با عربستان در حدود ۸۰۰ میلیون دلار هم رسیده بود، اما حجم مبادلات تجاری دو کشور در طول سال‌های مذکور حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.


پیلتن خاطرنشان کرد: علی‌رغم قطع روابط دو کشور، برخی از کالا‌های جمهوری اسلامی ایران به طور غیر مستقیم و از طریق کشور‌های ثالثی همچون امارات متحده عربی و عمان به کشور عربستان صادر می‌شد.


این مقام مسئول در پایان متذکر شد: در ماه‌های اخیر و با اعلام احیاء روابط دیپلماتیک دو کشور، تحرکات و اقدامات خوبی میان بخش‌های خصوصی دو کشور شکل گرفته که نشان‌دهنده تمایل به احیای روابط اقتصادی و تجاری میان دو طرف است.


گفتنی است؛ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در آفریقای جنوبی، از سفر به تهران در هفته آتی خبر داده بود.


امروز هم یک خبرگزاری فرانسوی هم به نقل از یک منبع دیپلماتیک سعودی از بازگشایی سفارت ایران در ریاض روز سه شنبه خبر داده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: