bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک ضمن انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقابله با پوشاک قاچاق، از افزایش سهم این قبیل کالا‌ها و رسیدن آن به ۵۰ درصد خبر داد.

یکه‌تازی پوشاک قاچاق در بازار/ سهم پوشاک ایرانی آب رفت

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید قدیری» دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در گفتگو با بازارنیوز پیرامون برخی ادعا‌ها مبنی بر فروش پوشاک قاچاق با استفاده از برند ایرانی، اظهار کرد: این امر پدیده جدیدی نیست و از قبل هم در بازار پوشاک به وقوع می‌پیوست. در حال حاضر نمی‌توان از صحت کامل آن صحبتی به میان آورد، اما با این حال چنین مسئله مهمی را نمی‌توان کتمان کرد.


دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر شاهد کاهش تدریجی سهم پوشاک ایرانی و افزایش کالا‌های قاچاق و استوک خارجی در بازار پوشاک کشور هستیم. تا چند سال قبل، نسبت پوشاک ایرانی و قاچاق در بازار ۷۰ به ۳۰ بود، اما اکنون به گفته برخی از تولیدکنندگان پوشاک این نسبت برای هر یک از آن‌ها به ۵۰ درصد هم رسیده است.


وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم مقابله مناسب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه و مبادی‌های ورودی کالا به کشور، ورود کالای قاچاق به بازار پوشاک در طول ۲ سال گذشته روندی افزایشی داشته است.


قدیری کاهش قدرت خرید مردم برای تهیه پوشاک ایرانی و تاثیر مستقیم این مولفه بر روی تشدید قاچاق البسه استوک به بازار را به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش سهم کالای قاچاق در بازار پوشاک دانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از پوشاک‌های استوکی که به دلیل پایان یافتن فصل فروش آن‌ها به داخل کشور قاچاق می‌شوند، با قیمتی به مراتب پایین و ارزان‌تر از قیمت تمام شده برخی از نهاد‌های تولید همچون نخ، وارد بازار می‌شود؛ لذا، مصرف‌کنندگان رغبت بیشتری برای خرید این نوع پوشاک از خود نشان می‌دهند.


دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سالیان اخیر، همواره شاهد عقب نشینی تولیدکننده ایرانی در مقابل پوشاک قاچاق بوده‌ایم.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: