bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

آیا شما هم جزو کسانی هستید که می‌دانند فقط سه نوع نهال میوه با خاک‌ مشهد سازگاری داشته و کشاورزان مشهدی با خریداری آن می‌‌توانند به یک باغ تجاری پر بازده دست پیدا کنند؟

تاثیر بافت خاک مشهد در کشاورزی

برای کشاورزان هر شهر مهم است بداند کدام ارقام نهال میوه در مشهد پربار و پر بازده است، علاوه بر آب و هوا بافت خاک باغ کشاورزی نیز تاثیر بسزایی در انتخاب انواع نهال‌های میوه و نهال گردو و بادام دارد، برخی از مناطق هستند که به خاطر حالت شوره زاری مقدار Ph بالا داشته ولی برخی مناطق در کنار دریا قرار گرفته و Ph پایین‌تر دارند، برخی دیگر از بافت‌های زمین خنثی هستند.

کشاورزان به یک نکته هم باید داشته باشند، یک شهر ممکن است چند بافت متفاوت خاک را تجربه کند، پس به طور قطع نمی‌توان گفت که بافت خاک مشهد دارای چه ویژگی‌ها و آنالیز‌های خاصی است، شاید در قسمتی از آن خاک کاملا حاصلخیز و مناسب برای کاشت هر نوع درختی باشد، ولی در قسمت دیگر کامل سنگلاخ بوده و کشاورز مجبور است برای احداث باغ به گودبرداری خیلی عمیق بپردازد.

مراحل آنالیز خاک در مشهد

در ابتدا بهتر از مهم‌ترین دلایلی که توصیه می‌شود تا کشاورز مشهدی به آنالیز خاک بپردازد را بازگو کنیم:

  • مشخص کردن یک برنامه کودی مناسب برای بافت خاک
  • مشخص کردن میزان رطوبت خاک به علت نزدیک بودن به سفره‌های زیرزمینی یا دور بودن از آن که باعث می‌شود تا الگوی منظم آبیاری را برای آن پایه ریزی کنید.
  • آشنایی با بیماری‌های موجود در خاک و اقدام به ضدعفونی کردن آن

مطمئن باشید صرف یک هزینه کوچک برای آنالیز خاک در شهر مشهد باعث می‌شود تا کشاورز از صرف هزینه‌های بسیار هنگفت در مراحل بعدی جلوگیری شود، اولین مرحله در آنالیز خاک نمونه‌برداری است اگر نمونه برداری به درستی انجام شود شما می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد با خود به دست بیاورید، مهم‌ترین عناصری که در خاک باغ مشهد مورد بررسی قرار می‌گیرد عبارتند از:

  • میزان دقیق آهک
  • اطلاع از میزان نیتروژن
  • اطلاع از عناصر میکرو مانند فسفر و پتاسیم
  • برای یک کشاورز مهم است که از میزان کلسیم و آهن خاک با خود نیز اطلاعات داشته باشد.
  • مشخص کردن هدایت الکتریکی که نتیجه شور بود به خاک باغ است.
  • بالا بودن کربن و مواد آلی حاصلخیزی بودن خاک را کاهش می‌دهد.

با توجه به موارد گفته شده بهتر است در ادامه بحث خرید نهال در مشهد ( https://bartarnahal.ir/buy-fruit-and-walnut-seedlings-in-mashhad ) بیشتر خریداری شده و کشاورزان مشهدی از خرید آن راضی هستند اشاره کنیم.

نهال گلابی یکی از ارقام سودآور در مشهد

ویژگی‌های خاک مشهد که فقط با سه نوع نهالی که خریداری می‌شود سازگاری دارد!

نهال گلابی یکی از میوه‌های پرطرفدار بین ایرانیان است، در سال‌های اخیر به خاطر زحماتی که نهال گلابی دارد بیشتر کشاورزان رو به نهال‌های دیگر مانند گردو، بادام ... که زحمت کمتری دارد، کردند و این عیب گلابی تبدیل به یک مزیت بزرگ برای این نهال شده است چرا؟؟؟

چون با کاهش باغات گلابی در ایران قیمت گلابی در کشور رو به افزایش یافته است و کشاورزانی که باغات کشاورزی دارند سود بسیار بالایی از فروش میوه گلابی کسب کرده‌اند، علت آن تقاضای زیاد در برابر عرضه کم است، گلابی ارقام مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داراست برای دستیابی به خصوصیات تمام ارقام نهال‌های گلابی می‌توانید به سایت‌های معتبر مانند برتر نهال مراجعه کنید و تمام خصوصیات گلابی‌های را مطالعه کنید، در ادامه به انواع نهال‌ گلابی که محبوبیت زیادی در بین مردم دارند را معرفی خواهیم کرد.

نهال گلابی بیروتی

نهال گلابی ویلیام دوشیز

نهال گلابی درگزی

نهال گلابی شاه میوه

نهال گلابی سیبری

نهال گلابی دوچی

نهال گلابی کوشیا

نهال بادام از انواع نهال میوه در مشهد
ویژگی‌های خاک مشهد که فقط با سه نوع نهالی که خریداری می‌شود سازگاری دارد!

چون درخت بادام می‌تواند دمای منفی ۲۲ درجه را در زمستان و در روزهای گرم تابستان نیز مثبت ۴۵ درجه را به راحتی تحمل کند، بنابراین یکی از مهم‌ترین انواع نهال میوه در مشهد کاشت درخت بادام در بین کشاورزان است، شاید این شهر مشهد به گونه‌ای است که اختلاف دمای بین زمستان و تابستان بسیار بالا است.

همچنین نهال می‌تواند در خاک‌های نیمه سنگین که حالا شنی و سنگلاخی هم باشد رشد کند، در مورد ذخایر آب نیز می‌توان گفت بیشتر نهال‌های بادام به صورت دیمی آبیاری می‌شود، همچنین قیمت نهال در مشهد از نظر کشاورزان اقتصادی و با صرفه است، از نظر مسئولین نیز بهترین گزینه برای کاشت نهال بادام در شهر مشهد نهال‌های دیرگل است، به چند رقم مهم نهال بادام اشاره خواهیم کرد:

  • ارقام نهال بادام مامایی:

پایه این نهال بذری تلخ بوده جزو نهال‌های فرانسه محسوب شده و حداقل طول عمر آنها ۷۰ سال است، معمولاً در دومین یا سومین سال کاشت باردهی خود را شروع می‌کند به خاطر کیفیت خاص و طعم شیرین آن مورد پسند بسیاری از مصرف کننده‌ها است.

  • نهال بادام پالیز:

اگر به دنبال نهال زود بازده هستید نهال بادام پایه بهترین گزینه است و معمولاً در دومین سال کاهش باردهی آن شروع شده پایه آن بعضی کانادایی بوده و حداقل ۷۰ سال عمر مفید دارد.

  • نهال بادام دیرگل شکوفه:

جزو نهال‌هایی است که نیاز آبی کمتری دارد معمولا در ۲۰ روز یکبار آبیاری آن انجام شده، وارداتی از کشور فرانسه بوده به خاطر دیرگل بودن از اواسط فروردین تا اوایل اردیبهشت گلدهی آن شروع می‌شود، سن اقتصادی آن ۷۰ سال و در سومین سال کاشت باردهی آن شروع شده جزو نهال‌های پربار محسوب می‌شود.

  • بادام ربیع:

بومی آسیایی آسیایی غرب است و پایه آن بذری تلخ بوده عمر اقتصادی آن ۵۰ تا ۶۰ سال بوده در هر هکتار حداقل چهار تا پنج تن بادام خشک تولید می‌کند

بررسی کاشت نهال سیب در شهر مشهد

ویژگی‌های خاک مشهد که فقط با سه نوع نهالی که خریداری می‌شود سازگاری دارد!

از دیگر نهال میوه در مشهد که سازگاری خوبی پیدا کرده و با کاشت آن کشاورزان می‌توانند به درآمد بسیار مناسبی دست پیدا کنند، کاشت نهال سیب است ما در ادامه در مورد انواع نهال سیب در مشهد طرفدار خیلی زیادی دارد و با احداث باغ سیب به یک درآمد مناسب دست پیدا کرده‌اند مطالبی بیان می‌کنیم.

  • نهال سیب قرمز لبنان:

این نهال را با نام گلدن ورد قرمز نیز می‌شناسد، دست طول عمر مفید داشته و در دومی سال کاش باردهی آن شروع می‌شود.

  • نهال سیب توسرخ:

جزو میوه‌های لوکس محسوب می‌شود و معمولاً در پذیرایی و دورهمی‌های لاکچری از آن استفاده می‌کنند در دومین سال کاشت باردهی نهال سیب تو سرخ شروع شده محصول کشور انگلیس است، عمر اقتصادی آن را حداقل ۶۰ سال تخمین زده‌اند.

  • نهال برتر قاسمی:

این نهال بسیار زود بازده از اول سال کاشت می‌توانید میوه‌های سیب را بر روی شاخه‌های آن مشاهده کنید طول عمر آن بالای ۶۰ سال بوده و به خاطر پربار بودن و باکیفیت بودن میوه سیب آن مورد پسند عموم مردم قرار گرفته است.

  • نهال سیب مشهد:

نهال بومی کشور ایران بوده جزو نهال‌های زودبازده است و در دومی سال کاشت باردهی آن شروع می‌شود حداقل آن ۵۵ سال است.

اطلاعت تکمیلی :

https://www.evjaj.com/53167/mashhad-soil-characteristics-are-compatible/

کلام آخر

با توجه به شرایط بافت خاک شهر مشهد همچنین آب و هوای غالب شهر مشهد سعی کردیم سه نهال برتر را برای شما معرفی کنیم کشاورزان مشهدی برای خرید نهال در مشهد می‌تواند به بزرگترین سایت اینترنتی و غیرحضوری فروش نهال در مشهد مراجعه کرده و علاوه بر استعلام قیمت نهال میوه در مشهد این نهال‌ها را با تضمین کیفیت و کارت گارانتی تهیه کنند.

خرید نهال میوه در مشهد جزوه دغدغه‌های اصلی کشاورزان مشهدی است در حالی که با مراجعه به سایت‌های شناخته شده و قدیمی از جمله برتر نهال می‌توانند انواع نهال سازگار با محیط کشت خود را در کمترین زمان ممکن در یک بسته بندی معتبر تهیه کرده و با کاشت آن باغ کاملاً پر سود را احداث کنند، برتر نهال زیر نظر جهاد کشاورزی یکی از معتبرترین نهالستان مشهد است، در صورت بروز هرگونه مشکلی با استفاده از درگاه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی:

09141832393

09144501003

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: