bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

ورق کربن استیل سیاه یکی از مهمترین و پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت و ساختمان است. ورق سیاه تولیدی در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، اکسین و کاویان اهواز از مرغوبترین ورق تولید داخلی در بازار کربن استیل هستند. ورق فولادی سیاه، دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشند. مزایایی که سبب شده تا خریداران ورق کربن استیل سیاه، به دلیل کیفیت بالا محصولات این شرکت ها را انتخاب نمایند.

در این مطلب با تاریخچه و ویژگی ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان آشنا می‌شویم و به بررسی تفاوت ها و تمایزات هر یک از ورق های تولید داخل می پردازیم.

ورق فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین و معتبرترین تولیدکننده محصولات فولادی در کشور است. این کارخانه در نزدیکی شهر مبارکه اصفهان واقع شده و کار خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است. این مجتمع در مساحتی حدود ۳۵ کیلومتر مربع و با بیش از ۱۲۰۰۰ پرسنل مشغول فعالیت می باشد.

مقایسه ورق کربن استیل سیاه مبارکه، اکسین و کاویان

ویژگی ورق کربن استیل سیاه فولاد مبارکه اصفهان

 شرکت فولاد مبارکه فعالیت مستمری در زمینه تولید انواع ورق از جمله ورق کربن استیل سیاه دارد. به گونه ای که سهم قابل توجهی در حدود ۵۰ درصد از نیاز کشور توسط این کارخانه تأمین می شود.

 این شرکت استانداردهای متعددی نظیر DIN 17100، DIN 17155 ، JIS1301، SAE، IRACOR و IRAFORM را در تولید ورق کربن استیل سیاه درنظر گرفته است.

حوزه کاربرد و استفاده ورق فولاد مبارکه به دلیل تنوع در ابعاد، سایز و مشخصات فنی بسیار گسترده است. به طوری که امروزه ورق فولاد مبارکه در سوله سازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، تیر ورق، قطعات و خودرو سازی ،لوله فلزی ، قوطی پروفیل، گاردریل و صنایع سبک و سنگین کاربرد دارد.

این شرکت در فرآیند نورد سرد ورق هایی از ضخامت ۰.۴ میل تا ۲ میل را در انواع روغنی و گالوانیزه و اسید شو تولید میکند. و در فرآیند نورد گرم ورق هایی از ضخامت ۲ میل تا ۱۵ میل را در ورق کربن استیل سیاه تولید میکند.

 ورق فولاد مبارکه اصفهان در عرض های ۱.۵،۱.۲۵،۱ متر و طول های ۲، ۲.۵ و ۶ متر تولید میشوند.

                                                                                            

سهم تولید بازار ورق کربن استیل

فولاد مبارکه اصفهان از جمله شرکت های شناخته شده در ایران و خاورمیانه است. به گونه ای که سهم حدود ۵۰ درصدی از بازار کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت اکسین خوزستان و کارخانه کاویان خوزستان نیز سهم قابل توجهی از بازار را بر عهده دارند. اما حوزه تمرکز فعالیت آن ها اغلب بخش مرکزی و جنوبی کشورمان است.

 

نوع ورق کربن استیل سیاه

ورق کربن استیل سیاه معمولاً به صورت رول، برشی و فابریک (شیت) در بازار موجود میباشد. فولاد مبارکه اصفهان با توجه به تولید ورق فولادی در ضخامت های پایین، توانایی عرضه ورق بصورت رول و فابریک را دارا میباشد اما از آنجاییکه شرکت های اکسین و کاویان ورق هایی با ضخامت بالا تولید میکنند صرفا امکان عرضه این محصولات بصورت شیت میباشد.

مقایسه ورق کربن استیل سیاه مبارکه، اکسین و کاویان

ویژگی ها و مزایای انواع ورق کربن استیل سیاه

ورق سیاه به روش نورد گرم و در دمایی بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود. از این رو، از دوام و مقاومت خوبی برخوردارند.

ورق کربن استیل سیاه، همان گونه که از نامش پیداست ظاهری تیره داشته و سطح هموار و براقی ندارد.

شکل پذیری بالا، در کنار سختی و استحکام مناسب از ویژگی‌های مهم ورق گرم است.

ورق سیاه به صورت رول و یا صفحه و در ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. از ورق سیاه ۱.۵ میل گرفته تا ورق های نسبتاً ضخیم چند سانتی متری. ورق سیاه ۲ میل، ۴ میل و ۶ میل از جمله انواع پرکاربرد به شمار می رود.

ورق کربن استیل سیاه معمولاً به صورت رول شده، فابریک یا شیت و برش خورده ( ورق برشی ) به فروش میرسد. هر کدام از تولید کنندگان ورق فولادی ایرانی عرض، طول و ضخامت مشخصی از ورق را تولید می کنند.

ورق گرم در آلیاژها و متریال مختلفی مانند ورق سیاه st37، ورق st52، (Astm) A283، A516-GR و … تولید می شود.

مقایسه ورق کربن استیل سیاه مبارکه، اکسین و کاویان

کاربرد ورق سیاه

ورق سیاه به لطف انواع مختلف و همچنین مشخصات فنی گسترده کاربردهای فراوانی دارد. از جمله:

  • ساخت انواع مقاطع فولادی مانند لوله گاز ، لوله گالوانیزه و قوطی پروفیل ، ناودانی، نبشی، پروفیل Z و …
  • پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی و ساخت مصالح نظیر تیر ورق
  • کاربرد وسیع در صنایع گوناگون به ویژه سوله سازی و کشتی سازی
  • ساخت انواع مخازن ، تانکر ، لوله فلزی ، بویلر و …
  • قابلیت استفاده در ساخت انواع تجهیزات نظیر ادوات کشاورزی ، گاردریل ، تجهیزات ترافیکی و…

 

ورق کربن استیل سیاه با ضخامت کم (کمتر از ۱۵ میلی متر)

در تولید ورق کربن استیل سیاه نازک یا همان ضخامت های کم، ورق فولاد مبارکه کیفیت بالاتری دارد. البته این بدان معنا نیست که کیفیت ورق های تولیدی دو شرکت فولاد اکسین و فولاد کاویان پایین است. بلکه با توجه به تجربه و فرآیند ساخت، کیفیت ورق کربن استیل سیاه کمتر از ۱۵ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالاتر است.

ورق کربن استیل سیاه ضخیم (بالای ۱۵ میلی متر)

در حال حاضر فقط دو شرکت اکسین و کاویان در زمینه تولید ورق های ضخیم فعالیت دارند. در بین این دو نیز محصولات شرکت اکسین از کیفیت بالاتری نسبت به کاویان برخوردار است.

قیمت ورق کربن استیل سیاه

قیمت و هزینه خرید ورق کربن استیل سیاه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. قیمت جهانی ، نرخ ارز، ابعاد و مشخصات فنی ورق کربن استیل سیاه و فاصله حمل و … از جمله این موارد است. شما مخاطبان ارجمند برای آگاهی از کف قیمت روز بازار و کارخانه انواع ورق می‌توانید به صفحه قیمت ورق کربن استیل سیاه در سایت فولاد جهان مهر به آدرس  jamsteelco.comمراجعه نمایید.

 

خرید ورق کربن استیل سیاه با بهترین قیمت

مجموعه تخصصی فولاد جهان مهر بیش از دو دهه در زمینه فروش کربن استیل آلات و مقاطع فولادی مانند انواع ورق (سیاه St37, st52, A516، گالوانیزه، اسیدشوی، روغنی و…)، لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار، لوله گالوانیزه، تیرکربن استیل ( هاش، معمولی، زنبوری)، قوطی و پروفیل، ناودانی (سیک، هموزن اروپا )، نبشی ، میلگرد و… فعالیت دارد.

لذا امکان مشاوره و بررسی آخرین قیمت ورق کربن استیل سیاه فولاد مبارکه اصفهان، کاویان و اکسین اهواز را فراهم کرده است. مشاوره تخصصی خرید، ارسال به سراسر کشور، تأمین محصولات متنوع و با کیفیت از مزایای خرید از فولاد جهان مهر است.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید ورق و سایر مقاطع فولادی می توانید با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.


مقایسه ورق کربن استیل سیاه مبارکه، اکسین و کاویان

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: