bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

 

چنانچه با خدمات ارائه شده در سامانه استعلام اینترنتی چک صیاد آشنایی ندارید و نمی‌دانید باید چطور چک صیادی را ثبت کنید، بهتر است ابتدا یک سایت معتبر پیدا کنید. چرا که برای افزایش امنیت معاملات و تضمین نمودن نقدینگی خود، باید از خدمات سامانه استعلام اینترنتی معتبر برای ثبت چک صیادی استفاده نمایید.

سامانه استعلام اینترنتی چک صیاد

خدمات استعلام اینترنتی چک صیادی

خدمات استعلام اینترنتی چک صیادی از طریق روش ‌های مختلف انجام می ‌شوند. اولین روش استفاده از استعلام چک از طریق پیامک است. دومین روش از طریق سامانه‌ های اینترنتی مانند سامانه صیاد بانک است و سومین روش نیز نصب اپلیکیشن ‌هایی است که خدمات چک صیادی را انجام می ‌دهند.

بهترین و ساده ‌ترین راه استعلام چک صیادی از طریق وب سایت ‌های معتبر است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری دسته چک‌ های صیادی را معرفی نموده تا بتواند سیستم چک‌ های بانکی را استاندارد سازی نماید.

این سیستم یکپارچه به دارندگان چک ‌ها کمک می‌کند تا از وضعیت حساب فرد صادر کننده چک مطلع شوند. در صورتی که صادر کننده چک فرد خوش حسابی باشد، امکان استعلام وضعیت حساب او از طریق رنگ‌های متفاوت وجود دارد.

سامانه‌های اینترنتی شرایطی را فراهم نموده‌اند تا متقاضیان دسته چک‌های صیادی یا دریافت کنندگان این چک ‌ها به راحتی بتوانند از بی‌ اعتباری جلوگیری کنند و معاملات خود را تضمین نمایند. از جمله خدمات استعلام اینترنتی چک صیادی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

ثبت چک صیادی

فردی که به عنوان دارنده چک و صادر کننده چک معرفی می‌شود، باید ابتدا چک صیادی را در سامانه صیاد ثبت نماید و بعد چک را به فرد گیرنده انتقال دهد. فرد گیرنده چک نیز باید ابتدا وارد سامانه صیاد شده و چک را تائید نماید تا بتواند آن را وصول کند.

استعلام اینترنتی چک

استعلام اینترنتی چک صیادی کمک می‌کند تا کاربران بتوانند از طریق رنگ‌های مربوطه، وضعیت حساب صاحب چک را بررسی کنند و نسبت به عملکرد آن اطلاعات کافی به دست بیاورند.

انتقال چک صیادی

برای انتقال چک صیادی کاربران ابتدا باید احراز هویت شوند تا بتوانند چک مورد نظر را به فرد دیگری انتقال دهند. مراحل انتقال چک در هر برنامه متفاوت است.

اعتبارسنجی چک

برای اعتبارسنجی چک صیادی وضعیت حساب فرد صادر کننده، بررسی می‌شود. در صورتی که برای پرداخت تسهیلات و اقساط وام قبلی خود خوش حساب بوده باشد و مشکلی نداشته باشد، فرد دریافت کننده چک مطمئن می‌شود که می‌تواند این چک را از او دریافت کند.

سامانه استعلام اینترنتی چک صیاد

 نحوه گرفتن استعلام اینترنتی چک صیاد

نحوه گرفتن استعلام اینترنتی چک صیاد در برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف فرق دارد ؛ اما همگی این روش‌ها نیاز به شماره ۱۶ رقمی چک صیادی دارند. برای این کار می‌توانید از سایت بانک مرکزی هم کمک بگیرید و با وارد کردن شناسه ۱۶ رقمی و انتخاب گزینه استعلام، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را درباره صادر کننده چک به دست بیاورید.

به این طریق می‌توانید تعداد چک‌های برگشتی او را نیز ببینید و اگر قصد خرید، فروش یا انجام معامله با او را دارید، با خیال راحت تصمیم خود را بگیرید.

  • با استعلام چک صیادی با کد ملی از طریق سایت بانک مرکزی، می‌توانید با کد ملی فرد مورد نظر چک صیادی را استعلام بگیرید. برای انجام این کار کافی است بخش استعلام چک صیادی را انتخاب نمایید و به ترتیب اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. این اطلاعات شامل شناسه چک، تاریخ سررسید، حقیقی یا حقوقی بودن فرد دریافت کننده چک و کد ملی می‌شوند. پس از وارد کردن این اطلاعات و انتخاب گزینه استعلام، به راحتی به تمام اطلاعات چک دسترسی پیدا خواهید نمود.

 

استعلام چک صیادی از طریق پیامک، افرادی که بخواهند از طریق پیامک چک صیادی را استعلام بگیرند، باید شناسه ۱۶ رقمی درج شده در بالای چک سمت چپ را به شماره 701701 ارسال نمایند. به این ترتیب از جانب بانک مرکزی پیامکی برای آن ها ارسال می‌شود که حاوی وضعیت اعتباری صادر کننده چک می‌باشد. نهایتاً ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا نتیجه استعلام از طریق پیامک ارسال شود. در صورتی که پیامکی ارسال نشود و اختلالی وجود داشته باشد، می‌توانند مجدداً این کار را تکرار کنند.

توجه: باید به دقت اعداد شناسه چک صیادی را از چپ به راست وارد نمایید و ابتدا کد دستوری* 1*1 را قبل از این شناسه ۱۶ رقمی، بنویسید.

سامانه استعلام اینترنتی چک صیاد

دریافت استعلام اینترنتی چک صیاد از طریق سایت

دریافت استعلام اینترنتی چک صیاد از طریق سایت صیاد بانک، بهترین و ساده‌ترین راه است. چرا که بدون صرف وقت زیاد می توانید به راحتی از طریق گوشی موبایل خود، وارد سامانه صیاد بانک شوید و اطلاعات مورد نظرتان را به دست بیاورید.

برای استفاده از خدمات سامانه صیاد بانک ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید و رمز کاربری بگیرید. به این صورت در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید از خدمات سامانه صیاد بانک بهره‌مند شوید. در این سامانه خدمات دیگری مانند استعلام چک، انتقال چک صیادی، اعتبارسنجی و ... نیز انجام می‌شود.

سایت صیاد بانک دارای نماد اعتماد الکترونیکی و پشتیبانی ۲۴ ساعته است و می‌تواند در صورت بروز مشکل نیز به کاربران کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود تا خیال کاربران آسوده شود که هیچ گونه سوء استفاده‌ای از اطلاعات بانکی و هویتی آن ها نمی‌شود.

به این ترتیب می‌توانند هر اطلاعاتی که لازم باشند را در این سایت وارد کنند. درست است که روش‌های مختلفی برای استعلام چک صیادی وجود دارد، ولی استعلام آنلاین چک از طریق سایت صیاد بانک بهترین گزینه است؛ زیرا در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و نیاز به اطلاعات خاصی مانند کد ملی ندارد. همچنین نیاز نیست صبر کنید تا جواب استعلام از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

 

 

کلام پایانی

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره سامانه صیاد بانک دارید و می‌خواهید برای استعلام اینترنتی چک از خدمات این سایت استفاده کنید، می‌توانید وارد وب سایت صیاد بانک شده و از پشتیبانی ۲۴ ساعته این سایت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره مراحل استعلام چک نیز می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: