bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون وزیر رفاه گفت: تاکنون از بستر این سامانه بالغ بر ۲۲۵ طرح فرابخشی و همچنین ۲۲۵ طرح ملی و در نهایت ۲۰۰ طرح منطقه‌ای استخراج شده است.

استخراج ۶۵۰ طرح حمایتی از دل سامانه رفاه ایرانیان

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا عسگریان» معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت سامانه رفاه ایرانیان و نقش این سامانه برای دهک‌بندی اقشار جامعه برای  ارائه کالا برگ الکترونیک اظهار کرد: تکمیل هر سامانه نیازمند داده‌های متقن و صحیح است. با تحقق این امر سیاست‌گذار می‌تواند هر برنامه‌ای را در بستر این سامانه‌ها اجرا کند. در حال حاضر سامانه رفاه ایرانیاین در سطح بالایی قرار دارد که مبنای آن می‌تواند اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان باشد.


معاون وزیر رفاه خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته به ویژه در دو سال اخیر، پایگاه رفاه ایرانیان پیشرفت قابل توجهی داشته است؛ لذا، اگر این پایگاه از اطلاعات قوی و قابل استناد و همچنین از تحلیل‌های قابل اطمینانی برخوردار باشد، می‌تواند پایه خوبی برای تکمیل سامانه رفاه ایرانیان باشد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت سیزدهم این اراده را دارد که داده‌های سامانه رفاه ایرانیان را تکمیل کند یا خیر، گفت: این اراده در دولت وجود دارد. در حال حاضر اطلاعات این سامانه علاوه بر حوزه‌های رفاهی، تبدیل به مبنایی برای برخی اقدامات حمایتی و مالیاتی دولت تبدیل شده است. تاکنون از بستر این سامانه بالغ بر ۲۲۵ طرح فرابخشی و همچنین ۲۲۵ طرح ملی و در نهایت ۲۰۰ طرح منطقه‌ای استخراج شده است.


عسگریان همچنین درباره موانع موجود در تکمیل سامانه رفاه ایرانیان هم توضیح داد: موانع خاصی در این باره وجود ندارد. اگر داده‌های لازم به صورت شفاف و کامل در اختیار وزارت رفاه قرار بگیرد، دیگر مشکلی در این زمینه باقی نمی‌ماند. در حال حاضر اطلاعات بسیاری از دستگاه‌ها در زمینه ارائه داده همکاری‌های خوبی دارند،اما برخی دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان ثبت اسناد و املاک نیازمند تکمیل شدن دارد.


مشروح گفته‌های عسگریان را در کلیپ زیر مشاهده کنید.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: