bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
«سیجانی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس سازمان صمت تهران با تایید خرید فروش پروانه بهره برداری صنایع از علت وقوع این امر را به دلیل وجود برخی از محدودیت‌ها در صورت مجوز برای برخی از صنایع عنوان کرد.

محدودیت صدور مجوز صنایع در استان تهران/ خرید و فروش پروانه بهره برداری صنایع تایید شد+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمود سیجانی» رئیس سازمان صمت تهران درباره ادعا‌ی یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مبنی بر خرید فروش پروانه بهره برداری صنایع استان تا مبلغ ۲ میلیارد تومان اظهار کرد: هر جا که محدودیت و ممنوعیت وجود داشته باشد، فساد هم ایجاد می‌شود. در استان تهران به دلیل وجود این نوع محدودیت‌ها، امکان صدور مجوز‌های جدید برای تمامی صنایع وجود نداشته و در حال حاضر فقط برای صنایع دانش‌بنیان و همچنین صنایع غذایی، دارویی و پوشاک امکان صدور مجوز جدید وجود دارد.


رئیس سازمان صمت تهران افزود: خرید و فروش پروانه بهره برداری صنایع به هیچ وجه از سوی سازمان صمت مورد تایید قرار نمی‌گیرد، اما اگر کسی بخواهد با خرید پروانه بهره‌برداری یک واحد صنعتی آن را از وضعیت تعطیلی خارج و سپس احیا کند، ما از آن فرد حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.


وی تصریح کرد: توصیه ما به افرادی که به دنبال پروانه بهره‌برداری هستند این است که مجوزی را خریداری کنند که یک پشتوانه تولیدی داشته باشد. کاغذ خالی که هیچ واحد تولیدی به آن وصل نباشد به هیچ وجه امکان تغییر در آن وجود ندارد. ارزش ذاتی یک مجوز بسته به محل یک کسب و کار و تجهیزات آن است.


سیجانی درباره بازار سیاه خرید و فروش پروانه بهره برداری از صنایع هم گفت: این مسئله قبلاً وجود داشته، اما در طول یک سال اخیر جلوی برخی از این خرید و فروش‌ها گرفته شد. از سوی دیگر پیشنهاد‌هایی به دولت داده شد تا روند صدور مجوز در استان تهران تسهیل شود.


مشروح گفته‌های سیجانی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: