bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
«عشقی» در پاسخ به سوال بازارنیوز:
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری امروز خود، به تشریح سرنوشت نهایی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا و همچنین آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

حذف عرضه سیمان و فولاد از بورس کالا در دستور کار دولت نیست/ طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در نوبت صحن مجلس است+ فیلم

گروه بانک و بورس بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون موضع تیم اقتصادی دولت درباره عرضه و یا عدم عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا اظهار کرد: اعلام این موضع باید از سوی سخنگوی اقتصادی دولت بیان شود به همین خاطر نمی‌توانم در این باره اظهار نظری کنم، اما تا جایی که به من مطلع هستم تاکنون حرفی درباره حذف عرضه سیمان و فولاد مطرح نشده است؛ علاوه بر این در ماده ۱۳ قانون جهش تولید قانون مسکن هم به این موضوع اشاره‌ای نشده است.


رئیس سازمان بورس افزود: وزارت اقتصاد باید بستر‌های لازم را برای عرضه مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن‌های حمایتی فراهم کند؛ این موضوع مربوط به امروز و فردا نیست بلکه موضوعی است که چهار سال ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: سازمان بورس به صورت مکتوب اعلام کرده که می‌تواند در راستای تحقق ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن، به وزارت راه و شهرسازی در تهیه مصالح ساختمانی که در بورس کالا عرضه می‌شود، کمک کند.


عشقی توضیح داد: اگر وزارت راه و شهرسازی برنامه خود و همچنین میزان نیازی را که به مصالح ساختمانی برای پیش‌برد طرح‌هایی مثل مسکن‌های حمایتی دارد را به سازمان بورس اعلام کند، ما این آمادگی را داریم که این موضوع را بررسی کرده و مصالح مورد نیاز آن‌ها را با قیمت پایه و یا نرخی منطقی تهیه کنید.

رئیس سازمان بورس همچنین در ادامه نکاتی را هم درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بازار سرمایه مطرح کرد.

مشروح گفته‌های عشقی را در کلیپ زیر مشاهده کنید:



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: