bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

 

شاید بتوان ثبت شرکت را یکی از بهترین راههای مهاجرت به روسیه دانست. سهولت قوانین و سیستم مالیاتی روسیه، همچنین زیرساخت های صنعتی و تجاری باعث شده تا این کشور یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرت کاری باشد. اگر قصد کارآفرینی دارید، به راحتی می‌توانید با ثبت شرکت در روسیه به اهداف خود برسید و  علاوه بر استفاده از مزایای کار در روسیه، اقامت دائم روسیه را نیز دریافت کنید.

برای دریافت ویزای ثبت شرکت در روسیه، باید در ابتدا شرکت خود را در این کشور ثبت کنید. یکی از بهترین قوانین روسیه در این باره یکسان بودن قوانین ثبت در روسیه برای متقاضیان داخلی و خارجی است اما برای دریافت اقامت روسیه باید یک بیزینس پلن قوی ارائه دهید.

 

 

صفر تا صد ثبت شرکت در روسیه

انواع شرکت‌های تجاری در روسیه

در کشور روسیه می توانید چند نوع شرکت ثبت کنید که مهمترین آنها عبارتند از:

شرکت‌ با مسئولیت محدود

این نوع شرکت‌ها برای ایرانی‌ها بهترین گزینه است که روند ثبت آسان‌تری دارند. این شرکت یکی از پرطرفدارترین نوع شرکت های ثبت شده است که برای ثبت آن فقط به یک نفر نیاز دارید و تعداد سهامداران آن می‌تواند تا حداکثر 50 نفر نیز باشد. سرمایه اولیه‌ این نوع شرکت حداقل 10 هزار روبل است و در عرض 2 هفته می توانید شرکت خودتان را ثبت کنید. در این نوع شرکت نیازی به شریک روسی ندارید!

شرکت‌های مشارکت خصوصی

برای ثبت این شرکت نیز به حداقل 1 عضو نیاز دارید اما تعداد سهامداران نباید از 50 نفر عضو داشته باشد. سرمایه اولیه‌، حداقل 10 هزار روبل است ولی 2 ماه زمان نیاز دارید تا شرکت تان ثبت شود. برای ثبت شرکت‌های سهامی خاص نیز، نیازی به شریک روسی ندارید.

 شرکت‌های مشارکت عمومی یا سهامی عام

شرکت‌ های باز یا همان شرکت‌های سهامی عام، حداقل به یک عضو نیاز دارد اما در تعداد اعضا سهامدار محدودیتی ندارید. سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت سهامی عام در روسیه، حداقل 100 هزار روبل است و در حدود 6 ماه زمان لازم دارید تا شرکت خود را ثبت کنید.

در این نوع شرکت‌ها نیز نیازی به شریک روسی ندارید و شرکت تان می‌تواند 100 درصد خارجی باشد. ثبت شرکت در روسیه به صورت نمایندگی یا شعبه و همچنین ثبت شرکت کارآفرینی فردی و یا دریافت جواز کسب نیز از انواع دیگر شرکت در روسیه می باشد که می توانید آن را تاسیس کنید.

 

صفر تا صد ثبت شرکت در روسیه

شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت در روسیه چیست؟

  • اصل و کپی برابر با اصل پاسپورت
  • اصل مدرک ثبتی در مورد سهامداران حقوقی شرکت
  • انتخاب و ارائه نام شرکت
  • شرح موضوع فعالیت شرکت
  • آدرس و تلفن شما در ایران و شماره تلفن در روسیه
  • ترکیب سهامداران و درصد مشارکت آنها
  • مشخص بودن حق امضا
  • ارائه سرمایه اولیه شرکت
  • مشخص شدن نوع سیستم مالیاتی

علاوه بر اینها، داشتن یک بیزینس پلن قوی است. بیزینس پلن یا همان طرح توجیهی کسب و کار، برای راه‌اندازی یک تجارت ضروری است. در واقع، سرمایه‌گذاران باید برای شروع کسب و کار یا ثبت شرکت، طرح خود را به عنوان نقشه راه ارائه دهند. تایید یا عدم تایید شرکت شما به همین بیزینس پلن بستگی دارد.

بیزینس پلن چیست؟

بیزینس پلن، طرح توجیهی درباره کسب و کار و یا تجارت شماست. سرمایه گذاران باید دارای یک نقشه راه باشند تا در طول مسیر سرمایه گذاری از آن استفاده کنند. ارائه این نقشه راه برای ثبت شرکت در روسیه ضروری است. پس از بررسی بیزینس پلن توسط ادارات مربوطه در روسیه درخواست شخص برای ثبت شرکت تایید یا رد می شود. (منبع: پازیریک)

با مراحل ثبت شرکت در روسیه آشنا شوید

برای ثبت شرکت در روسیه، درابتدا باید به سفارت روسیه مراجعه کنید و روند کار را از طریق سفارت پیگیری نمایید. اگر قصد ندارید تا خودتان به طور مستقیم روند اداری را انجام دهید می توانید تمامی کارهای خود را به شرکت های خدماتی همچون پازیریک بسپارید. بررسی درخواست شما توسط اداره مهاجرت روسیه انجام می شود. در حدود 3 ماه طول می کشد تا تاییدیه های لازم را دریافت کنید. پس از تایید، گواهی ثبت شرکت صادر می‌شود و روند تعیین مالیات و شرایط مالیاتی آغاز می گرددمعرفی شرکت و بیمه آخرید مرحله ثبت شرکت شما می باشد.

میزان مالیات بر درآمد در سیستم مالیاتی روسیه، در حدود 13 الی 47 درصد حقوق است که با توجه به درآمد فرد و شغل وی تعیین می‌شود اما مالیات بر شرکت 20 درصد است.

پس از ثبت شرکت در روسیه، اقامت اولیه یک ساله  به شما اعطا می شود که می توانید آن را تا 3 سال تمدید کنید. پس از گذشت 2 الی 3 سال از ثبت شرکت‌، می توانید درخواست اقامت دائم روسیه را بدهید.

 

 

صفر تا صد ثبت شرکت در روسیه

هزینه ثبت شرکت در روسیه چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در روسیه شامل مواردی از قبیل: داشتن سرمایه لازم برای ثبت شرکت، هزینه  کارهای اداری ثبت شرکت و هزینه جواز کار می باشد. حداقل میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت در روسیه  حدود 20 تا 30 هزار دلار است.

افرادی که خارج از اتحادیه اروپا می باشند باید حدود 1500 دلار برای ثبت شرکت در روسیه بپردازند که این هزینه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود، آدرس و ایجاد حساب بانکی به نام شرکت
  • هزینه مترجم در طول فرایند ثبت شرکت در این کشور
  • هزینه محضر و هزینه های جانبی دولت
  • هزینه استخدام موقت مدیرعامل موقت روسی
  • هزینه تغییر و جایگزینی مدیرعامل موقت روسی به مدیرعامل ایرانی
  • هزینه‌ اقدام و درخواست ثبت شرکت که معمولا حدود 3 الی 4 هزار دلار است.
  • هزینه‌ جاری زندگی در روسیه که با توجه به شهر و مکان زندگی فرد متغیر می باشد.

بهترین مشاور برای ثبت شرکت در روسیه

برای این که تمامی مراحل ثبت شرکت در روسیه را بتوانید به راحتی و بدون دردسر طی کنید، می توانید از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید. حتی می توانید صفر تا صد ثبت شرکت خود را به وی بسپارید تا تمامی کارها را برای تان با کمترین هزینه انجام دهد.

در این صورت روند ثبت شرکت تان به سرعت طی می شود و هزینه کمتری بابت رفتو آمد به روسیه و پیگیری کارهای اداری پرداخت می کنید. به عنوان مثال شرکت بازرگانی پازیریک یکی از شرکت هایی است که با سالها سابقه درخشان در حوزه ارائه خدمات بازرگانی روسیه فعالیت می کند و می تواند بهترین مشاور شما برای مهاجرت به روسیه، صادرات به روسیه و کلیه امورات مرتبط با خرید ملک و ثبت شرکت در روسیه باشد. برای تسریع و سهولت کارتان می توانید با آنها تماس بگیرید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: