bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران درباره ممنوعیت معامله ارز در بازار ارز عراق گفت: این موضوع مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند، زیرا ارز حاصل از صادرات ما به طرق مختلف در حال بازگشت به کشور است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روز گذشته، جهانبخش سنجابی، عضو اتاق بازرگانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قانون جدید ارزی در کشور عراق، یعنی ممنوعیت خرید و فروش ارز در بازار آزاد این کشور، بر بازار ایران هم اثرگذار خواهد بود.

قانون جدید ارزی عراق تاثیری بر بازار ایران ندارد

با این حال، «عبدالامیر ربیهاوی» مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ممنوعیت معامله ارز در بازار آزاد عراق و همچنین تاثیر آن در تعاملات تجاری دو کشور اظهار کرد: این خبر چندان جدید نیست و نباید آن را برجسته کرد. در حال حاضر، مقامات دو کشور در حال بررسی و پیگیری این مسئله هستند.


مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مسائل تحریمی همواره در حوزه تجارت خارجی ایران با سایر کشور‌ها مشکلات متعددی را به وجود آورده و از آنجایی که عراق دومین شریک صادراتی ایران است، این قبیل چالش‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آی ممنوعیت معاملات ارز در بازار آزاد عراق می‌توان باعث نوسان در بازار ارز کشور شود، گفت: خیر؛ زیرا در حال حاضر ارز کالا‌های صادراتی که به عراق ارسال شده به روش‌های مختلف به کشور باز می‌گردد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: