bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون ارزی اسبق بانک مرکزی افزایش نرخ ارز در طول چند روز اخیر را متاثر از حادثه تلخ کرمان دانست و گفت: در طول این مدت قیمت دلار در بازار غیر رسمی فقط ۱ تا ۲ درصد رشد داشته؛ لذا این اتفاق را نمی‌توان افزایش نرخ ارز دانست.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید کمال سیدعلی» معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون علت افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول چند روز گذشته اظهار کرد: تغییرات نرخ ارز همیشه تحت تاثیر جو روانی وقایع سیاسی قرار داشته و دارد و اکنون هم با وقوع اتفاق تلخ کرمان، این مسئله برای بار دیگر برجسته شد.

کاهش جو روانی در بازار ارز/ رشد ۱ تا ۲ درصدی قیمت دلار به معنی افزایش نرخ نیست
معاون ارزی اسبق بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر انتظارات تورمی نه تنها در بازار ارز، بلکه در تمامی بازار‌های موازی با آن هم در حال کاهش است؛ لذا، افزایش یک تا ۲ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی که در طول چند روز اخیر به وقوع پیوسته  را وضعیت پایداری نمی‌دانم.


وی خاطرنشان کرد: ما در برهه‌ای از زمان شاهد آن بودیم که به یکباره ۲۵ هزار تومان بر روی قیمت دلار اضافه شد؛ لذا، تغییر نرخ آن از عدد ۴۹ یا حتی ۵۰ هزار تومان به  ۵۹ هزار و ۹۰۰ تا ۵۱ هزار تومان را نمی‌توان افزایش نرخ ارز توصیف کرد.


سیدعلی تصریح کرد: بانک مرکزی در طول یکسال گذشته عملکرد خوبی در کنترل نرخ ارز در بازار غیر رسمی داشته است. رشد صادرات و به دنبال آن افزایش درآمد‌های نفتی کشور،جلوگیری از اثرگذاری نرخ ارز بازار‌ کشور‌های همسایه بر بازار ایران، تزریق به موقع ارز به متقاضیان آن و همینطور نظارت جدی بر موضوع پیمان‌سپاری ارزی فعالان اقتصادی از جمله عواملی هستند که این نهاد را در مهار نرخ ارز موفق کرده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: