bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر تداوم تثبیت نرخ ارز در بازار غیر رسمی تا پایان سال ۱۴۰۲، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی بیشتر به دنبال حفظ نرخ ارز بر روی عدد ۵۰ هزار تومان است.

تداوم تثبیت نرخ ارز تا پایان سال ۱۴۰۲/ قیمت دلار به ۴۷ هزار تومان می‌سد؟

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یوسف کاووسی» مدیر کل سابق بازرسی بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نوسان چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیر رسمی اظهار کرد: نوسانی که در هفته قبل برای نرخ ارز در بازار غیر رسمی اتفاق افتاد، دائمی نبوده و در حقیقت می‌توان آن را سیاستی از سوی بانک مرکزی برای نشان دادن کنترل خود بر این بازار به ویژه در ماه ژانویه به عنوان ماه پایانی سال میلادی بود.


مدیرکل سابق بازرسی بانک مرکزی افزود: هر سال نرخ ارز در ماه ژانویه با افزایش همراه می‌شد، اما امسال نه تنها قیمت دلار در بازار غیررسمی ثابت بود، بلکه در مقاطعی از زمان هم روند نزولی به خود گرفت.


وی تصریح کرد: اکنون کشور با کمبود منابع ارزی مواجه است و همین مسئله مانع پایین‌تر آمدن قیمت دلار در بازار غیررسمی می‌شود، اما آنچه که می‌توان به قاطعیت پیش‌بینی کرد این است که تا پایان سال ۱۴۰۲، نرخ ارز در بازار غیررسمی همچنان در کانال ۵۰ هزار تومان ثابت خواهد ماند.


کاووسی متذکر شد: در حال حاضر تلاش دولت و به طور خاص بانک مرکزی معطوف به این است که سیاست تثبیت نرخ ارز را سیاستی کارآمدی توصیف کند که در طول سال‌های گذشته و در شرایط مشابه با وضعیت فعلی جواب داده است.


مدیرکل سابق بازرسی بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نرخ ارز در بازار غیررسمی به عددی پایین‌تر از ۴۹ یعنی در کانال ۴۸ الی ۴۷ هزار تومان تنزل پیدا می‌کند یا خیر، گفت: اکنون بسیاری از کارشناسان اقتصادی چنین اعدادی را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند، اما چنین موضوعی چندان امکان پذیر نبوده و بانک مرکزی بیشتر به دنبال تثبیت نرخ ارز بر روی عدد ۵۰ هزار تومان است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: