bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
در گفتگوی اختصاصی با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون اسبق نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تخلفات صرافی‌های بانک‌ها در حوزه ارز، گفت که اقدامات بانک‌ها بیشتر شبیه زورگیری است تا بانکداری.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ ابراهیم درویشی، معاون اسبق نظارتی بانک مرکزی در گفتگوی اختصاصی با بازارنیوز، در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌ها اینقدر قدرتمند هستند که حتی یک طرح گرافیکی با صحبت مقام معظم رهبری که علیه آن‌ها بود را ظرف دو، سه روز از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند، اظهار کرد: هرجا پول باشد، قدرت هم هست. پول و قدرت مانند دو بال یک پرنده است.  

وی در خصوص تخطی بانک‌ها از وظایف ذاتی خود سخن گفت و برای نمونه عنوان کرد: شما به من یک صرافی از بانک‌ها معرفی کنید و بگویید که این سالم کار کرده تا من به شما تخلفاتش را نشان دهم. انواع و اقسام تخلفات صرافی بانک‌ها که منجر به افزایش قیمت دلار از هزار تومان به ۵۰ هزار تومان شده را مستدل ارائه می‌دهم.  

درویشی تاکید کرد که صرافی‌های بانک‌ها ضربه‌ای به اقتصاد ما زدند که خود آمریکا هم نتوانست بزند.

بخش اول

 


معاون اسبق بانک مرکزی در ادامه به موضوع تملیک اموال بدهکاران بانکی پرداخت و از رویه بانک‌ها در این خصوص انتقاد کرد و گفت: این درست نیست که اموال مردم که به تضمین برای تسهیلات گرفتید را تملیک کنید و تنها سقف بالای سرش را از او بگیرید. این صنعت بانکداری است یا صنعت زورگیری؟

 

بخش دوم


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: