bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
«پورابراهیمی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ابلاغ قریب‌الوقوع قانون جدید بانک مرکزی خبر داد و درباره انحلال و یا گزیر برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی، گفت: همه اختیارات مربوط به این حوزه تماماً برعهده بانک مرکزی قرار گرفته است؛ این نهاد می‌تواند با تشخیص خود برای برخی از بانک‌های ناسالم تصمیماتی مثل انحلال، ادغام، بازسازی و یا حتی گزیر بانکی را اتخاذ کند.

بانک مرکزی، تصمیم‌گیری نهایی برای اعمال گزیر یا انحلال بانک‌ها/ قانون جدید بانک مرکزی به‌زودی ابلاغ می‌شود

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای برخی از مؤسسات مالی و اعتبار و همچنین احتمال انحلال و یا اعمال گزیر برای آن‌ها اظهار کرد: وظیفه ساماندهی به فعالیت‌های بانک و موسسات مالی نظام بانکی کشور بر عهده بانک مرکزی قرار دارد و حتی برای این امر هم در جلسه سران قوا سال گذشته اختیاراتی به این نهاد داده شد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قانون جدید بانک مرکزی هم که به‌نوعی اصلاحی برای قانون گذشته محسوب می‌شود، حدود ۱۰ روز پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد و طی همین روز‌ها ابلاغ خواهد شد.


وی تصریح کرد: انحلال بانک‌ها صرفاٌ یک بخش از ساماندهی نظام بانکی و مؤسسات مالی را شامل می‌شود؛ در طرف دیگر، ادغام و یا بازسازی ساختار بانک‌ها بخش دیگری از ساماندهی نظام بانکی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ لذا بانک مرکزی بر اساس شرایطی که بانک و یا مؤسسه مالی برخوردار است، اقدامات مدنظر خود را اجرایی می‌کند.


پورابراهیمی در پاسخ به سؤالی درباره دخالت کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف بانک و یا مؤسسات مالی گفت: خیر؛ تمامی ابعاد این مسئله بر عهده بانک مرکزی قرار دارد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اعمال گزیر بانکی برای برخی از مؤسسات مالی هم توضیح داد: همه اختیارات مربوط به این حوزه تماماً برعهده بانک مرکزی قرار گرفته است؛ این نهاد می‌تواند با تشخیص خود برای برخی بانک‌های ناسالم تصمیماتی مثل انحلال، ادغام، بازسازی و یا حتی گزیر بانکی را اتخاذ کند.


وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون تصمیم خاصی برای ادغام، انحلال و یا گزیر بانکی برای از بانک‌ها و یا مؤسسات مالی اتخاذ شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی بانک مرکزی، بررسی سلامت همه بانک‌ها و مؤسسات بانکی در دستور کار این نهاد قرار دارد؛پس از واکاوی نهایی، بانک مرکزی اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد و سپس اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.


پایان پیام //

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: