bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار اعلام کرد:
نبی‌پور با اعلام آنکه اکنون با مازاد جوجه‌ریزی مواجه هستیم، تاکید کرد که افزایش قیمت، حداقل تا دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳، نخواهیم داشت.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در گفتگو با بازارنیوز در خصوص آخرین وضعیت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: در سال 1402، برخلاف شایعاتی که وجود دارد، جوجه ریزی سالن های پرورش مرغ تخم‌گذار بیش از گذشته بوده است. به این ترتیب که قرار بوده سالن ها 51 میلیون جوجه ریزی داشته باشند که این عدد به 57 میلیون قطعه تاکنون رسیده است.

تخم مرغ تا بهار سال بعد گران نمی‌شود

وی افزود: در زمینه تولید دچار کمبود نیستیم و افزایش عرضه باعث شده که قیمت تخم‌ مرغ زیر نرخ مصوب دولتی باشد. بر این اساس که طبق نرخ مصوب، باید هر کیلوگرم تخم مرغ 47 هزار تومان به فروش برسد که اکنون حدود 41 هزار تومان است.

نبی‌پور در خصوص مشکلات بر سر راه تولید گفت: اکنون قیمت نهاده ها و کارگر بالا رفته ولی تخم مرغ همچنان ثابت مانده که این باعث شده درآمد مرغداران کاهش پیدا کند. 

وی ادامه داد: همچنین در زمینه نهاده‌ها، وضعیت کنجاله سویا همچنان مطلوب نیست و برخی واحد‌های تولیدی سهمیه آبان و آذر خود را هم دریافت نکردند؛ اگرچه باید گفت که وضعیت نسبت به ابتدای سال خیلی بهتر شده ولی همچنان رضایت‌بخش نیست.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در خصوص نگرانی ها بابت قیمت در انتهای سال که همزمان است با شروع سال جدید و ماه مبارک رمضان، گفت: هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد و وضعیت تولید مطلوب است؛ ضمنا سال های گذشته هم در حوزه تخم مرغ در دو ماه ابتدایی سال، افزایش قیمت نداشتیم و سال آینده هم از این امر مستثنی نیست.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: