bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران از فروش کالا‌های آسیب دیده در سرا‌های لوازم خانگی خبر داد و درباره آن توضیح داد: فروشگاه ها، این کالا‌ها را با قیمتی پایین‌تر از نرخ واقعی خود از تولیدکننده خریداری کرده و سپس با بهایی کمتر از کارخانه و سطح بازار به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد حسین اسلامیان» نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نامه اخیر شورای رقابت درباره رویکرد غیر رقابتی برخی از مراکز بزرگ عرضه کننده لوازم خانگی اظهار کرد: نوع فروش این مجموعه‌ها به گونه‌ای است که با استفاده از تبلیغات گسترده و غیرواقعی، قیمت کالا‌ها و عرضه اقساطی آن‌ها را به شکلی تصویرسازی می‌کنند که منجر به انحراف ذهن مصرف‌کنندگان می‌شود. در حال حاضر قیمت خرید یک قلم لوازم خانگی در این فروشگاه‌ها حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر از بازار است.

فروش کالا‌های آسیب دیده در سرا‌های لوازم خانگی!
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: علاوه بر گرانی، کالا‌هایی که در این مراکز عرضه می‌شوند عمدتاً محصولات درجه دو برند‌های غیر معتبری هستند که فقط به دلیل فروش اقساطی، از تقاضای زیادی برخوردار شده‌اند.


وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم و هدایت اعتبارات خود برای خرید لوازم خانگی از این مراکز گفت: بانک‌ها به مردم وام نمی‌دهند؛ در نتیجه آن‌ها برای رفع نیاز مالی خود ابتدا چند قلم لوازم خانگی را به صورت اقساطی خریداری کرده و پس از تحویل، آن‌ها را با قیمتی پایین‌تر و به اندازه نیاز خود در بازار به صورت نقد می‌فروشند.


اسلامیان همچنین درباره قیمت پایین برخی از کالا‌های درجه دو موجود در این مراکز هم گفت: عمده این محصولات شامل اجناسی می‌شود که به هنگام ساخت، در خط تولید دچار آسیب و یا مشکل فنی شده‌اند. در چنین شرایطی فروشگاه های بزرگ، این کالا‌ها را با قیمتی پایین‌تر از نرخ واقعی از تولیدکننده خریداری کرده و سپس با نمایش در غرفه‌های خود، آن‌ها را با نرخی پایین‌تر از کارخانه و سطح بازار به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حمایت به این موضوع ورودی داشته است یا خیر، گفت: اتحادیه تاکنون درخواست‌های متعددی را پیرامون این مسئله به این سازمان ارسال کرده است. امیدواریم سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی نظارت‌های لازم را به عمل بیاورند. متاسفانه کنترلی که بر مراکز فروش لوازم خانگی اعمال می‌شود یک دهم نظارت در سطح بازار امین حضور نیست.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: