bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
برای داشتن یک مغازه یا فروشگاه امن، نباید از اهمیت نصب دوربین مداربسته در مغازه غافل ماند.

 

چرا باید در فروشگاه خود دوربین مداربسته نصب کنیم؟

 

 

برای داشتن یک مغازه یا فروشگاه امن، نباید از اهمیت نصب دوربین مداربسته در مغازه غافل ماند.

دوربین های مداربسته با بررسی و زیر نظر داشتن ۲۴ ساعته محیط به تامین امنیت کمک می‌کنند. دوربین های مداربسته که با عنوان CCTV هم شناخته می‌شوند، توسط شرکت های مختلف با کیفیت تصاویر متفاوت در حال تولید هستند. افراد دارای کسب و کار و صاحبان فروشگاه ها، می‌توانند با توجه به نیاز خود، دوربین مداربسته تهیه کنند تا با تمامی تصاویر و تردد های روزانه را در اختیار آن ها قرار دهد.

اهمیت نصب دوربین مداربسته در مغازه

تامین امنیت توسط دوربین مداربسته صرفا یک بخشی از ویژگی های مثبت آن برای نصب در مغازه است. نکات مثبت دوربین مداربسته در فروشگاه صرفا به امنیت محدود نمی‌شود، بلکه فواید دیگر هم در پی دارد.

نظارت مداوم

بدون در نظر گرفتن ابعاد و سایز مغازه، در برخی مواقع هرچقدر هم که صاحب فروشگاه حواس خود را جمع کند، احتمال سرقت و دزدی وجود دارد. دوربین های مداربسته می‌توانند در گوشه به گوشه مغازه نصب شوند و از کل فضا تصویری جامع برای صاحب مغازه به نمایش بگذارند. علاوه بر این موارد، با متصل کردن دوربین مغازه به گوشی افراد، می‌توان در هر زمان تصاویر فروشگاه را دریافت کرد و همه جزئیات را زیر نظر داشت.

حسابرسی

تمامی مغازه هایی که در سطح شهر موجود هستند، در طی کل زمان کاری خود دارای مبادلات و خرید و فروش هایی هستند. نصب یک عدد دوربین در بالای میز کار و مکانی که حساب های دفتری در آن نوشته یا کارت کشیده می‌شود، می‌تواند در آینده برای مواقعی که قصد حسابرسی یا بررسی دریافتی و پرداختی ها است کارآمد باشد. 

ثبت میزان بازدید مشتری

هنگامی که دوربین های مداربسته در یک مغاز نصب می‌شوند می‌توانند مشخص کنند که در کدام یک از روزهای هفته یا در چه ساعتی از شبانه روز مغازه بیشترین بازدید و خرید را دارد. این مسئله از جنبه ای دیگر هم موثر است، صاحب مغازه می‌تواند بررسی کند که با ایجاد تغییرات مکرر در ویترین مغازه، کدام طراحی و دیزان مخاطب بیشتری را جذب می‌کند. 

رفتار صحیح کارمندان

نصب دوربین مناسب برای مغازه باعث می‌شود تا مدیران بررسی کنند که کارمندان رفتاری حرفه ای و صحیح از خود بروز دهند. رفتار مودبانه پرسنل در جذب و نگهداری مشتری بسیار موثر است. 

هوش مصنوعی

از اساسی ترین کاربرد های دوربین مداربسته در مغازه این است که تا حد بسیاری از سرقت جلوگیری می‌کنند. دوربین های مداربسته به نوعی بازدارنده محسوب می‌شوند و باعث ایجاد ترس در سارقان هستند. اکثر مغازه ها به داشتن یک یا چندین CCTV احتیاج دارند، برخی موارد مانند طلا یا لوازم الکترونیکی فروشی باید نصب تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین مداربسته را در اولویت قرار دهند.

برخی از دوربین های  مداربسته بنا به الگوریتمی که برای هوش مصنوعی آن ها برنامه ریزی شده است، می‌توانند تا حدودی افراد مظنون به سرقت را تشخیص دهند. (منظور سرقت های کوچک مانند برداشتن جنس های مغازه و قرار دادن در جیب است.)

 

چرا باید در فروشگاه خود دوربین مداربسته نصب کنیم؟

 

اثبات ادعا

بیشتر مغازه ها و مراکز کسب درآمد، روزانه با افراد بسیاری در ارتباط هستند و چهره های زیادی را در طی روز می‌بینند. بعضی از افراد سودجو یا کلاهبردار می‌توانند برای فروشندگان باعث ایجاد مشکل و دردسر شوند، در این میان برخی ویدیو ها می‌توانند مانند یک سند، نقشی موثر و کمک کننده داشته باشند. 

ویژگی نصب دوربین مداربسته در مغازه

بعد از بررسی اهمیت نصب دوربین مداربسته در مغازه، پرداختن به ویژگی هایی که دوربین مناسب برای مغازه باید حداقل چند مورد از آن ها را دارا باشد، ضروری است.

تشخیص چهره

به علت تردد افراد مختلف در یک مغازه، تشخیص چهره می‌تواند به بررسی و زیر نظر داشتن افراد مشکوک کمک کند. بعضی از دوربین ها این قابلیت را دارند که چهره برخی از افراد برای آن ها تعریف شود تا در صورت رویت این افراد گزارش دهند. 

رزولوشن تصویر

کیفیت جزئیات تصویر بر عهده رزولوشن تصویر می‌باشد. هرچقدر رزولوشن یک دوربین بیشتر باشد کیفیت تصاویر دریافتی آن هم بیشتر می‌شود. بین قابلیت تشخیص چهره و رزولوشن تصویر ارتباط برقرار است چرا که هرچقدر کیفیت تصویر بهتر باشد تصاویر افراد هم بهتر مشخص می‌شود. 

 

چرا باید در فروشگاه خود دوربین مداربسته نصب کنیم؟

 

ضبط صدا

قابلیت ضبط صدا جز ویژگی های ضروری دوربین مناسب برای مغازه نمی‌باشد اما بودن آن در مواقعی کارآمد است. در بالا به اهمیت دوربین در رصد و ثبت مواردی همچون اثبات ادعا یا حسابرسی اشاره شد، در اینگونه مواقع اگر از قبل دوربینی نصب شده باشد که دارای میکروفن بوده می‌تواند کمک بیشتری کند. البته در این زمینه باید این مورد را در نظر داشت که نصب دوربین با قابلیت ضبط صدا در جای درست به دور از تجاوز به حریم خصوصی دیگران انجام شود، در غیر این صورت جرم تلقی می‌شود و پیگرد قانونی دارد. 

ظاهر دوربین مداربسته

هر بخشی از مغازه با توجه به محیط خود، نیاز به دوربینی دارد که ظاهر آن متناسب با شرایط باشد. برای کنترل محیط اطراف و خارج از مغازه دوربین بولت و برای بررسی محیط داخلی مغازه دوربین دام گزینه مناسبی است. دوربین های پین هول دارای ابعاد کوچکی هستند و آنچنان جلب توجه نمی‌کنند برای قرارگیری در قفسه ها انتخاب خوبی به نظر می‌آیند. 

بهترین دوربین مناسب مغازه

در بازار هیچ دوربینی با عنوان بهترین دوربین مداربسته برای مغازه وجود ندارد، در نظر گرفتن شرایط و بررسی تمامی جنبه های یک دوربین مداربسته موجب می‌شود تا افراد برای رفع نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. برخی برند ها هستند که موفق شده در بازار فروش خوبی را داشته باشند، در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

  • سیماران؛
  • داهوا؛
  • هایک ویژن؛
  • بوش؛
  • هایلوک.

در میان برند های بیان شده تنها سیماران یک مارک ایرانی است و الباقی آن ها جز برند های خارجی محسوب می‌شوند. نکته برتر سیماران در مقایسه با سایر برند ها گارانتی آن است، به علت اینکه این محصول یک کالای داخلی است دارای خدمات پس از فروش تکمیل تری می‌باشد. 

 

چرا باید در فروشگاه خود دوربین مداربسته نصب کنیم؟

 

نتیجه گیری

دوربین‌های مداربسته به عنوان یک فناوری مهم و حیاتی در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به تنوع بسیار زیاد دوربین ها و نوع به کارگیری هرکدام، اطلاع از انواع دوربین مداربسته و کابرد های آن، می‌تواند در انتخاب هرچه بهتر آن ها در هنگام خرید بسیار موثر باشد.

برای بهره بردن از مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ابتدا باید دوربین درستی را انتخاب کرد. منظور از یک دوربین درست، لزوما قیمت بالا یا گران بودن نمی‌باشد، بلکه این مفهوم اشاره به این دارد که CCTV تهیه شده باید بتواند به نیاز های محیط و صاحب مغازه پاسخ دهد. از یک دوربین مداربسته، افراد متفاوت دارای انتظارات متفاوت هستند.

در نگارش این مطلب از مطالب مجله‌ فروشگاه برقیجات استفاده شده است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: