bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته نخست اردیبهشت ماه را متعادل دانست و نماد‌های خودرویی و کامودیتی محوری همچون فلزات را به عنوان پیشتازان این هفته بورس عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «ابراهیم سماوی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته نخست اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: در هفته پیش رو سه خبر مهمی همچون شایعات مطرح شده درباره رشد نرخ ارز نیمایی، اخبار مربوط به افزایش قیمت خودرو‌ها و در نهایت کاهش ریسک‌های سیستماتیک ناشی از درگیری‌های اخیر منطقه بر بازار سهام اثر گذار خواهد بود.

پیش‌بینی بورس در هفته نخست اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی خودرویی‌ها و فلزی‌ها در این هفته
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با تغییر در نرخ ارز نیمایی و به تبع آن بهبود وضعیت سهام صنایع کامودیتی محوری، بورس شرایط خوبی تجربه خواهد کرد. در صورت تحقق این مسئله، فعالان بازار استقبال خوبی از صنایع فلزات خواهد کرد.


وی همچنین درباره افزایش قیمت خودرو و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: صنایع خودرویی به نوعی لیدر بازار محسوب می‌شوند؛ لذا، با توجه به این نکته اگر قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به عنوان غول‌های صنعت خودرو کشور افزایش پیدا کند، وضعیت نماد آن‌ها سبز و به دنبال آن بازار سهام شرایط بهتری را سپری خواهد کرد.


سماوی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به موارد مذکور، پیش‌بینی می‌شود که بازار سرمایه در هفته نخست اردیبهشت، روند متعادلی را تجربه کند.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بورس هم گفت: انتظار می‌رود که در هفته نخست اردیبهشت ماه، صنایع خودرویی و کامودیتی محور مانند فلزات از بازدهی خوبی در مقایسه با سایر صنایع برخوردار باشند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: