bazarnews

کد خبر: ۱۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
لحظه به لحظه با دومین روز فاجعه پلاسکو؛
دومین روز ار حادثه پلاسکو می گذرد و سرپرست اورژانس کشور از شهادت 4 آتش‌نشان، خبر داد.
بازار نیوز - پیر حسین کولیوند ضمن اعلام این خبر افزود:‌ صبح امروز یکی از مصدومان این حادثه به نام "بهنام میرزاخانی" که با سوختگی بالا در بیمارستان شهید مطهری منتقل و در بخش  آی سی یو بستری شده بود، به علت شدت جراحت درگذشت.
 
به گفته وی، این مصدوم جزو آتش نشانانی بود که چندین عملیات احیا روی او صورت گرفته بود.
 
 
 
 
 
 
تصاویری از بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو
 
 بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو
 
 
 
 
 بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس
 
 
 
 
 
  اسامی آتش نشانان  بستری شده در بیمارستان:
۱- فخرالدین گودرزی (پارس) – ۳۸ ساله
۲- امیر مهدیانی (کسری) – ۵۰ ساله – بخش جراحی – مولتیپل تروما
۳- بهروز اجاقی (امیر اعلم) – ۴۷ ساله - بخش اورژانس - بیمارستان

فوتی : (بهنام میرزاخانی – بیمارستان مطهری) ۶۵ درصد سوختگی
 
 
تکذیب شد/ هنوز جسدی از زیر آوار بیرون نیامده است
هم اکنون دود غلیظ سیاهی از آوار بلند می شود که با توجه به اینکه موتورخانه ساختمان در زیر ساختمان وجود داشته نشانه وجود آتش در زیر آوار است.
 
 
پیرحسین کولیوند گفت: عملیات از شب گذشته در حال انجام است و هم اکنون بولدوزرها از ضلع شمالی در حال باز کردن مسیری به داخل محل هستند اما هیچ دسترسی ای به محبوسین پیدا نکرده ایم.

وی افزود: هنوز هیچ مصدوم یا جسدی پیدا نشده است.
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ شناسایی محل محبوس شدن دو آتش‌نشان/ آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو 
 
تعیین تکلیف تعطیلی مدارس نزدیک پلاسکو
رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران گفت: در محدوده ساختمان پلاسکو مدرسه‌ای وجود ندارد تنها یک دبیرستان با کمی فاصله از پلاسکو وجود دارد که به علت بعد مسافت آسیبی ندیده است.

وی گفت: اگر محدودیتی در تردد ایجاد شود این احتمال وجود دارد که ما خودمان درباره تعطیلی مدرسه با هماهنگی منطقه و مدیریت مدرسه تصمیم گیری کند. 
 
 
تونل‌هایی که نیمه‌شب در پلاسکو حفر شد
آتش نشانان از دو جنبه تلاش می کنند به طبقات زیرزمین ساختمان پلاسکو که اکنون تلی از آوار از آن بجا مانده است، برسند و اثری از همکاران مفقود خود در حادثه فروریختن ساختمان ۱۵ طبقه بیابند. تصاویری که مشاهده می کنید، دو حرفه‌ایست که در ساعات گذشته بامداد اول بهمن یکی از پارکینگ پاساژکویتی‌ها حفرشده و دیگری از کف طلافروشی مجاور.

در این عملیات بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان حضور دارند و ده‌ها تن از عوامل امدادی و انتظامی نیز در محل مستقر هستند. در قسمت شرقی ساختمان پلاسکو کارگاهی برای انجام عملیات نجات دایر شده و آتش‌نشانان قصد دارند تا با حفر گودال تونلی به عمق بیش از یک متر از مغازه واقع در ضلع شرقی به زیرزمین ساختمان پلاسکو دسترسی پیدا کنند.

بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ شناسایی محل محبوس شدن دو آتش‌نشان/ آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو
 
 محل آتش نشانان محبوس مشخص شد
 اقبال شاکری رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: هم اکنون محل آتش نشانانی که محبوس شده اند مشخص شده است و در حال حاضر باید ستون ها و تیرآهن های بسیار سنگین جابجا شود تا گروههای امدادی بتوانند وارد ساختمان شوند.
 
 
 پلاسکو به روایت اینفوگرافیک
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس 
 
 
 اموال گرانبهای ساختمان پلاسکو به گنجینه موقتی منتقل می‌شود
جانشین رییس پلیس پایتخت اعلام کرد: اشیاء گرانبهایی که از محل ریزش آوار پلاسکو کشف شود در گنجینه‌ای نگهداری شده تا به مالکانش پس داده شود.

سردار قادر کریمی در حادثه پلاسکو، درباره وضعیت امنیتی منطقه اظهار کرد: از همان دقایق اولیه وقوع حادثه با حضور به موقع عوامل پلیس نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام شده و در حال حاضر وضعیت امنیتی منطقه مطلوب است ضمن اینکه توانستیم فضای امنی را برای نگهداری و حفاظت از اموال موجود در ساختمان پلاسکو ایجاد کنیم.

کریمی اضافه کرد: در همین راستا گنجینه‌ای را برای اموال گرانبهایی که از داخل ساختمان پلاسکو کشف می‌شود در نظر گرفته و مشخصات این اقلام را ثبت می‌کنیم تا مالکان آنها بتوانند از طریق مراجعه به پلیس آگاهی گاوصندوق یا دیگر عوامل گرانبهای خود را بازپس بگیرند.
 
 
 سازه فلزی عامل افزایش ابعاد حادثه پلاسکو/علت ریزش ساختمان چه بود؟
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی تهران، با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: سازه فلزی این ساختمان و تنش های حرارتی ایجاد شده بر اثر آتش سوزی، موجب ریزش این ساختمان شده است.

سعید غفرانی گفت: علت اصلی حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، باید از سوی مراجع رسمی و کارشناسان دادگستری مشخص شود؛ اما با توجه اینکه سازه این ساختمان فلزی بوده، می توان پیش بینی کرد که تنش های حرارتی حاصل از وقوع آتش سوزی، موجب ریزش شده است.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه ساخت این ساختمان به نیم قرن پیش باز می گردد، به نظر می رسد مسائل لازم برای ایمنی ساختمان در مقابل آتش سوزی در نظر گرفته نشده است.

به گفته غفرانی، اگرچه علت دقیق بروز حادثه باید توسط محاکم قضایی مشخص شود؛ اما عمربالای ساختمان، عدم رعایت نکات فنی و ایمنی در بروز حادثه بی تاثیر نبوده است.

این عضو سازمان نظام مهندسی اضافه کرد: بر اثر وقوع آتش سوزی، ساختار فولادی ساختمان تغییر کرد و همین موضوع موجب ریزش شده است.

کاظمی اظهار داشت: در سازه های بتنی، به دلیل وجود پوشش سیمانی امکان انتقال حرارت به تاسیسات و سیم کشی برق کمتر است.  

وی بیان کرد: سازه های بتنی نسبت به سازه های فلزی در برابر تنش های حرارتی و آتش سوزی، مقاوم تر هستند؛ البته در برابر زلزله، هر دو سازه در صورت رعایت نکات ایمنی و فنی، مقاوم به شمار می روند.

رئیس سابق نظام مهندسی تهران، رعایت اصول ایمنی در ساختمان ها را برای کاهش خسارت های ناشی از حوادث موثر دانست و گفت: اگر مقررات ملی ساختمان، در ساخت و ساز اجرایی شده و از کپسول های آتش نشانی در همه طبقات ساختمان ها و به ویژه برج های تجاری بهره گرفته شود، حوادث ساختمانی به شدت کاهش می یابد.
 
 
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس 
 
 
 شناسایی محل محبوس شدن دو آتش‌نشان در پلاسکو
محل محبوس شدن دو آتش نشان در داخل ساختمان پلاسکو شناسایی شده، اما تا به این لحظه این افراد از داخل ساختمان به بیرون منتقل نشده‌اند. محل محبوس شدن این دو فرد که احتمالا جان خود را از دست داده‌اند در قسمت انتهایی ساختمان پلاسکو واقع شده است.
 
 
 تلاش نیروهای عملیاتی برای دسترسی به طبقات زیرین پلاسکو از راه فاضلاب
 نیروهای آتش‌نشانی در حال تلاش هستند تا از قسمت‌های مختلف از جمله کانال فاضلاب خود را به زیر ساختمان پلاسکو برسانند، اما هنوز خبری از موفقیت آنها در دست نیست.

بتن‌آرمه‌ها تبدیل به مانعی بر سر راه آتش‌نشانان شده است و برداشتن آنها کار بسیاری سختی است. نیروهای برشکار در حفر تونل آتش‌نشانان را همراهی می‌کنند تا بتوانند بتن آرمه‌ها را برش دهند.
 
 
 قطع گاز شعاع 300 متری ساختمان پلاسکو تا اطلاع ثانوی
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت : گاز ساختمان های اطراف ساختمان پلاسکو تا شعاع 300 متری تا اعلام وضعیت عادی قطع است.

مجید بوجارزاده در خصوص آخرین اطلاعات وضعیت گازرسانی محدوده ساختمان پلاسکو تهران گفت : ساختمان پلاسکو از انشعابات گاز شهری برخوردار نبوده و با استفاده از گازوئیل فعالیت داشته است.

بوجارزاده همچنین عنوان کرد: بر اساس استاندارد های جهانی ساختمان های دارای 500 واحد باید ظرفیت و ایمنی لازم برای انشعابات گازی را داشته باشند در حالی که بنابر صدور اخطاریه هایی که نهادهای مرتبط به مدیران ساختمان پلاسکو ارائه دادند این امر بیانگر این است که این ساختمان ایمنی لازم را برای گازرسانی شهری را نداشته است .
وی در پایان گفت : حدود 15 واحد تجاری و ساختمان های اطراف ساختمان پلاسکو  در شعاع 300 متری، از  ساعت 8:30  صبح روز پنجشنبه  30 دی ماه تا پایان عملیات امداد رسانی و اعلام  وضعیت عادی سازمان مدیریت بحران با قطعی گاز مواجه هستند. 
 
  3000 ساختمان ناایمن در تهران
معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از فعالیت 3000 ساختمان ناایمن همچون پلاسکو در تهران خبر داد.
وی امروز در حاشیه بازدید از عملیات امدادرسانی در شمال ساختمان پلاسکو با بیان اینکه متاسفانه از 17 هزار بازدیدی که از ساختمانهای سراسر تهران انجام شده،‌ 3000 ساختمان گزارش غیر ایمن بودن دریافت کرده‌اند گفت: یعنی 3000 ساختمان ناایمن به مانند پلاسکو در تهران است که سرنوشتی مشابه این سازه خواهند داشت.
 
 ادامه جست و جوی تیم‌های هلال احمر با دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس در "پلاسکو"
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی مرادی پور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تیم های جست و جو و نجات از آوار جمعیت هلال احمر  به دو بخش تقسیم شده‌اند و بخش نخست از قسمت غربی ساختمان و بخش دوم از قسمت جنوبی ساختمان پلاسکو در حال جست و جو هستند. تیم‌های واکنش سریع به وسیله دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس در حال جست و جو در آوار هستند.
 
برق تا شعاع ۵۰۰ متری ساختمان پلاسکو قطع شد
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به تشکیل ستاد بحران برق تهران، اعلام کرد: برق تا شعاع ۵۰۰ متری ساختمان تخریب شده پلاسکو قطع شده است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره دلایل وقوع حادثه آتش‌سوزی در ساختمان تجاری پلاسکوی تهران منتشر کرد.

بر این اساس در اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تهران آمده است: به دنبال وقوع آتش‌سوزی در ساختمان تجاری پلاسکو، بلافاصله ضمن تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در ستاد شرکت توزیع برق تهران نسبت به اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم برای ایمن‌سازی محل وقوع حادثه و اعزام تیم‌های عملیاتی و فوریت‌های برق به محل وقوع حادثه اقدام شد.

شرکت برق تأکید کرده است: از دقایق اول بروز حادثه به منظور رعایت تمامی جوانب ایمنی برای عملیات امدادی کارکنان ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تیم‌های امداد و نجات و نهادهای خدمات‌رسانی نسبت به قطع برق، تمامی پست‌های برق به شعاع ۵۰۰ متری محل حادثه اقدام شده است.

از سوی دیگر تجهیز و اعزام ۱۰ اکیپ عملیاتی شرکت توزیع برق تهران به همراهی تمامی تجهیزات تخصصی از جمله پست سیار برق، دیزل ژنراتور، برج‌های نوری به همراه ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیروهای تخصصی مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته و انجام گرفته است. در حال حاضر ستاد مدیریت بحران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با حضور مسئولان شرکت‌های برق و وزارت نیرو فعال است.
 
 احتمال زنده ماندن ۲۰ آتش‌نشان صفر است

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: باتوجه به آتش و حرارت زیادی که در زیر آوار وجود دارد ممکن است به بدن های سالم همکارانمان نرسیم اما همچنان کار آواربرداری ادامه دارد.

جلال ملکی، اظهار داشت: از شب گذشته کار آواربرداری درمحل ریزش ساختمان پلاسکو آغاز شد و صبح امروز موفق شدیم چند ستون 50 تنی را حمل کنیم.  وی ادامه داد: دیگر نباید منتظر زنده ماندن 20 آتش نشان مفقود شده باشیم و احتمالا به دلیل حرارت بالا به بدن های سالم  آتش نشانان نرسیم.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی هنوزحجم زیادی از آوار باقی مانده است که روش آتش نشانان آوار برداری از بالا است.

ملکی در مورد اظهارات مطرح شده مبنی بر ارسال پیامک وتماس از سوی آتش نشانان گرفتار شده گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و تاکنون هیچ پیامک ویا تماسی با نیروهای آتش نشانی از سوی همکارانمان برقرار نشده است.

وی در مورد نفوذ ازراه فاضلاب به زیر زمین پاساژ گفت: این موضوع صحت ندارد چرا که دهانه فاضلاب زیر آوار قرار گرفت است همچنین تونل های حفر شده هیچ کدام به زیر زمین پاساژ راهی پیدا نکرده است.

ملکی تاکید کرد: در حال حاضر از دو جبهه شرقی و جنوبی نیروهای آتش نشانی مشغول آواربرداری هستند. 
 
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ شناسایی محل محبوس شدن دو آتش‌نشان/ بررسی نقشه فاضلاب برای راهیابی به زیر پلاسکو 
 
 
 
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ شناسایی محل محبوس شدن دو آتش‌نشان/ بررسی نقشه فاضلاب برای راهیابی به زیر پلاسکو
 
 
 آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران آخرین وضعیت روند آواربرداری ساختمان پلاسکو را تشریح کرد.

داوری با تاکید بر اینکه حجم آوار بسیار زیاد است و به همین دلیل کار آواربرداری به سختی انجام می‌شود، ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم با افزایش توان خود در بخش‌هایی مثل برش‌کاری سرعت کار را افزایش دهیم. همچنین تمام کانال‌هایی که حدس می‌زدیم احتمالا در طبقات زیرین دسترسی پیدا کنیم را بررسی می‌کنیم.
 
وی افزود: ما در حال بررسی نقشه‌ها و مسیرهایی هستیم که هرچه سریع‌تر افراد را پیدا کنیم. از سمت شمال و غرب نیز تونل زده بودیم اما کسی را پیدا نکردیم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران ضمن اشاره به برنامه تیم‌های عملیاتی برای ورود از کانال فاضلاب که در ضلع جنوبی ساختمان و در پیاده‌رو قرار دارد، گفت: به علت قرار داشتن در کانال فاضلاب در پیاده‌رو تلاش می‌کنیم که ابتدا آهن‌آلات را برداریم و از همان مسیر نفوذ کنیم. این مورد یکی از گزینه‌های اصلی ما برای بررسی است.

داوری ادامه داد: کار آواربرداری در جناح شمالی به خاطر شرایط خاص سازه در این سمت کمی مشکل‌تر است اما در جناح شرقی با سرعت بیشتری پیش می‌رویم.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر شنیده شدن صدای محبوسان زیر آوار نیز گفت: تاکنون خبر مستندی برای ما در این خصوص وجود نداشته است. امیدواریم سرعت کار افزایش یابد، در عین حال ما قطعات بزرگ را برش داده و به پایین منتقل کرده‌ایم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه تصریح کرد: با همکاری سازمان هلال‌احمر و سنگ‌های زنده یاب در همه نقاط تلاش کرده‌ایم نشانی از زیر آوارماندگان پیدا کنیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

داوری همچنین تاکید کرد: حضور شهروندان در حال حاضر نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه روند امدادرسانی را کند می‌کند. 
 
 
 نخستین کشوری که حادثه پلاسکو را تسلیت گفت
رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران، حادثه تأسف‌بار فروریختن ساختمان پلاسکو و جان باختن شماری از شهروندان ایرانی را تسلیت گفت.

«یوسف بیازیت»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران، حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران و کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی را تسلیت گفت.
 
یوسف بیازیت درگفت و گوی تلفنی با «محمدابراهیم طاهریان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و خانواده جان باختگان حادثه، از درگاه الهی برای آنها طلب آمرزش کرد. بیازیت همچنین شفای عاجل مجروحان این حادثه را از پروردگار متعال خواستار شد.

 مصدومیت و انتقال 2 آتش‌نشان به بیمارستان
دو آتش نشان در حین امدادرسانی در محل حادثه ساختمان پلاسکو مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
محمد آسترکی آتش نشان 26 ساله، به علت ترومای پا به بیمارستان سینا و مهرداد ربیعی 30 ساله، به دلیل ترومای کتف به بیمارستان بانک ملی منتقل شدند.
 
 
مسئول هلال احمر: حرارت زیر آوار پلاسکو ۲۰۰ تا ۶۰۰ درجه است
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ مصدومیت و انتقال 2 آتش‌نشان به بیمارستان/  آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو 
 
 
 فردا هیچ مدارسی تعطیل نیست
«مسعود ثقفی» رئیس اطلاع رسانی آموزش و پرورش: تصمیمی برای تعطیلی مدارس نزدیک حادثه ساختمان پلاسکو گرفته نشده است.
 
گاوصندوق‌های بیرون کشیده شده از آوار پلاسکو
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ مصدومیت و انتقال 2 آتش‌نشان به بیمارستان/ فردا هیچ مدارسی تعطیل نیست 
 
اظهار تاسف علی دایی برای سلفی‌گیرهای فاجعه پلاسکو
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ مصدومیت و انتقال 2 آتش‌نشان به بیمارستان/ فردا هیچ مدارسی تعطیل نیست
 
 تعطیلی دو مدرسه حوالی محل حادثه پلاسکو
 
حمید شاه منصوری رییس آموزش و پرورش  منطقه ۱۲: در محدوده ساختمان پلاسکو فقط دو مدرسه‌ای ابتدایی و دبیرستان دخترانه تعطیل است.
 
آخرین آمار مصدومان حادثه "پلاسکو" تشریح شد:
111 مجروح حادثه پلاسکو/ ۳۷ مورد انتقال به مراکز درمانی / مصدومیت یک آتش نشان دیگر در حین آواربرداری پلاسکو در حال حاضر پنج آتش نشان بستری هستند.
 
 دو بازیگر در محل حادثه پلاسکو
در تصویر زیر مهران غفوریان و حسین سلیمانی را در محل حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده می‌کنید. 
 
 بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ آخرین آمار مصدومان حادثه
 
 ادامه آوار برداری‌ها طی ۳ تا ۵ روز آینده
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: بدون شک فرآیند آواربرداری ساختمان ویران شده پلاسکو طی 3 تا 5 روز آینده ادامه خواهد داشت.
 

حریق در یکی از ساختمانهای مجاور پلاسکو

بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ آخرین آمار مصدومان حادثه
 
احتمال فروریختن ساختمان پشت پلاسکو 
ساختمان پشتی پلاسکو نیز دچار حریق گسترده شده و آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آن هستند. احتمال فروریختن این ساختمان نیز وجود دارد! 
 
اطلاعیه شماره ۲ پلیس پایتخت در خصوص حادثه پلاسکو

پلیس پایتخت در اطلاعیه شماره ۲ خود از خانواده‌هایی که بستگان‌شان در محل پاساژ پلاسکو فعالیت داشته و مفقود شده‌اند، خواست تا گزارش مفقود شدن آنها را به پلیس آگاهی پایتخت اعلام کنند. 
 
چند نکته مهم درباره حادثه ساختمان پلاسکو و طولانی شدن عملیات نجات و آواربرداری

١. علت حادثه وجود مخازن گازوییل در طبقات بالایی بوده
٢. علت تعداد شهدا و کشته ها نه به امکانات ربط دارد و نه به کوتاهی افراد زیرا  بعد از مهار اتش اولیه بسیاری از کسبه برای خروج دارایی های خود به داخل پاساژ یورش بردند و البته برخی هم از افراد دیگر هم به دلایل مختلف داخل ساختمان شدند به همین دلیل عده ای از اتش نشان ها  که برای تخلیه مردم وارد ساختمان شدند زیر اوار ماندند
٣. علت طولانی شدن عملیات ، انفجار مخازن گزوئیل ذوب شدن و در هم تنیده شدن اسکلت فلزی یک ساختمان ١٥ طبقه است که حجم زیادی از پارچه و لباس و لوازم اتش زا در زیر چندین تن اوار هنوز در حال اشتعال است و بافت قدیمی ساختمان های اطراف هم مانور عملیاتی و تصمیم گیری را سخت کرده
٤. به لحاظ تجهیزات عملیاتی و به روز بودن انها هیچ کمبودی وجود ندارد
٥. عملیات نجات و آوار برداری از چند جبهه و همزمان طی ٢٤ ساعت گذشته ادامه دارد.
 
از سرنوشت این آتش نشان اطلاعی در دست نیست 
تلاش یک آتش نشان دقایقی پیش از فروریختن ساختمان پلاسکو برای مهار آتش/ از سرنوشت این آتش نشان اطلاعی در دست نیست
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ حریق در ساختمانهای مجاور پلاسکو/ احتمال فروریختن ساختمان پشت پلاسکو

تلاش برای ورود به موتورخانه پلاسکو، همین حالا

بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ حریق در ساختمانهای مجاور پلاسکو/ احتمال فروریختن ساختمان پشت پلاسکو 
 
بهنام میرزاخانی اولین شهید آتش‌نشانی پلاسکو + عکس/ حریق در ساختمانهای مجاور پلاسکو/ احتمال فروریختن ساختمان پشت پلاسکو 
 
 
سخنگوی آتش نشانی: امکان شناسایی فعلا وجود ندارد
بدن و سر و صورت آتش نشان شهید آسیب دیده و امکان شناسایی فعلا وجود ندارد و جسد باید کامل به پایین منتقل شود تا از روی اتیکت هویت مشخص شود.
 
هم اکنون جسد یک شهید آتشنشانی از زیر آوار خارج شد
با تخریب ساختمان کناری پاساژ پلاسکو راه آتشنشان ها  برای پیدا کردن اجساد شهدا باز شد و تاکنون جسد یک شهید آتشنشانی از زیر آوار خارج شده است.
حجم انبوه آوار، دود ناشی از آتش سوزی و همچنین دقت امدادگران برای سالم خارج کردن پیکر شهدا موجب شده عملیات آواربرداری زمان بیشتری ببرد 
  
 
5 شهید آتش نشان تا این لحظه
نایب رئیس شورای شهر مدعی شد دو پیکر دیگر در زیر آوار پیدا شده و در مجموع ۴ پیکر از زیر آوار خارج شده است.
به گفته آتش نشانان دو پیکر یافت شده احتمالا مربوط به افرادی بوده که لبه پنجره بوده اند و زیر حجم انبوه آوار قرار نداشته اند./ مهر


اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود... 


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: