bazarnews

کد خبر: ۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن امکان دسترسی همه مردم به اطلاعات را از سیاست های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت از این طریق به دنبال شفاف سازی، از بین بردن تبعیض و فساد است.
بازارنیوز- محمود واعظی درمورد تلاش دولت برای شفاف سازی اطلاعات در کشور افزود: وقتی امکان دسترسی به اطلاعات برای همه فراهم باشد بسیاری از مشکلات از قبیل فساد، جعل و تبعیض از بین می رود و اطلاعات همه مردم مانند هم می شود. 

وی توسعه دولت الکترونیک را یکی از برنامه های جدی دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و اظهار کرد: در نظر داریم مراجعه های مردم را با توسعه دولت الکترونیک به سازمان ها کاهش دهیم تا مردم بتوانند به آسانی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت و ارسال کنند.

واعظی با بیان اینکه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات سال ها قبل در مجلس تصویب شد و برای اجرا به تصویب یک آیین نامه از سوی دولت نیاز داشت، یادآور شد: این آیین نامه در دولت به تصویب رسید و از سوی رئیس جمهوری نیز ابلاغ شد. 

وی با بیان اینکه دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری به مردم قول حقوق شهروندی داد و اعتقادش بر این بود که همه ملت ایران از یک حقوقی برخوردارند و دولت وظیفه اش است که این حقوق را به رسمیت بشناسد، گفت: ابتدا برای اینکه دولت حقوق یک شخص را به رسمیت بشناسد خود شخص باید از حقوقش آگاهی داشته باشد که دولت زمینه دسترسی افراد به حقوق خودشان را فراهم کرده است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دکتر روحانی عنایت ویژه ای به شفاف سازی و رعایت حقوق مردم دارد، اضافه کرد: رئیس جمهوری معتقدند حقوق مردم باید شفاف باشد و دولت در این زمینه ضمن اینکه حقوق آنها را به رسمیت بشناسد باید به مردم پاسخگو هم باشد.

واعظی به دستور رئیس جمهوری برای ورود آیین نامه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به دولت اشاره کرد و افزود: در دولت شورایی به سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که وزارت ارتباطات هم از اعضای فعال آن است، تشکیل شد و اکنون با جدیت فعالیت می کند. 
وی راه اندازی دولت الکترونیک را یکی از برنامه های جدی دولت دانست و یادآور شد: دولت مصمم است همه مصوبات و تصمیم های خود را برای شفاف سازی در سایت های مختلف در منظر مردم قرار دهد چرا که معتقدیم محرم ترین افراد به دولت همین مردم هستند و باید همه چیز را بدانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برخلاف دولت گذشته که اعضای کابینه و مدیرانش خط قرمز بودند، گفت: دکتر روحانی با صراحت اعلام کردند که هیچ خط قرمزی ندارد و با کسی هم عقد اخوت نبسته و نظام و مردم برایش مهم هستند. 

وی به موضوع حقوق های نامتعارف به عنوان یکی از بحث های روز هم اشاره کرد و گفت: این موضوع تازه ای نیست از گذشته تاکنون همواره یک مدیرعامل بانک چندین برابر یک وزیر حقوق می گرفته که عده ای آن را امروز اعلام می کنند. 

واعظی با بیان اینکه چرا این موضوع در گذشته مطرح نشد، افزود: در این دولت به محض اینکه موضوع حقوق های نامتعارف مطرح شد دولت به جای اینکه آن را خفه کند، استقبال کرد و همه گفتند این به ضرر دولت است اما دکتر روحانی اعلام کرد که به نفع ملت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: دکتر روحانی برای موضوع حقوق های نامتعارف، پیش قدم شد و روز اول گفت وظیفه همه مسئولان در دولت این است که با این مساله مخالفت نکرده و کتمان نکنند و امروز بعنوان یک مطالبه عمومی مطرح شده و دولت هم با قوت در جهت ریشه کنی آن قدم بر می دارد.
 
وی اضافه کرد: دولت با شفافیت این موضوع را با مردم در میان گذاشت که تنها مربوط به این دولت نیست و ریشه آن به گذشته بر می گردد و ناشی از قوانین و مقررات ناقص است. 
واعظی با اعلام اینکه در این ارتباط در دولت به صورت مفصل روی این موضوع بحث و برای آن چارچوب مشخص کردیم، افزود: برای حقوق ها کف و سقف مشخص کردیم و شورای حقوق و دستمزد که مدت ها تعطیل بود در این دولت احیا شد و همه را موظف کردیم هیچ کسی حق ندارد در هیات امنایی یا هیات مدیره ای برای خودش حقوق بگیرند و این نشانگر اصلاح امور از سوی دولت است.

رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و نهمین سفر استانی روز یکشنبه (27 تیرماه) میهمان مردم استان کرمانشاه بودند.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: