bazarnews

کد خبر: ۱۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
محمد کشتی آراء:
رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور: نمی‌شود بازار طلا و سکه را پیش بینی کرد ولی تقاضا برای سکه در بازار وجود دارد.
به گزارش خبرنگار  بازار نیوز، "محمد کشتی آراء" رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما و در پاسخ به سوال در مورد توانایی بانک مرکزی در مقابله با گرانی طلا گفت: در کل مسئول سیاست پولی و بانکی کشور بانک مرکزی است و مسلما هر اقدامی پیش گیرانه و مقابله‌ای باید توسط بانک مرکزی صورت پذیرد و اگر بخواهند بازار را کنترل کنند، قطعا خواهند توانست.

وی در پاسخ به سوال در مورد گرانی طلا به دلیل بالا بودن تقاضای آن گفت: هیچگاه طلا به خاطر بالا بودن تقاضا گران نمی‌شود و قیمت طلا طابع قیمت جهانی است و با هر چقدر که تقاضای آن در کشور افزایش داشته باشد به اندازه کافی در کشور موجود است و هیچگونه افزایشی در کشور نخواهیم کرد.

کشتی آراء در مورد بالا رفتن بهره بانکی توسط فدرال رزرو امریکا گفت: هنوز اعمال نکرده‌اند و هنوز روند صعود را طی نکرده است ولی اگر بهره را بالا ببرند، قیمت طلا حتما تغییر خواهد کرد چون یکی از مهم ترین عوامل اثیر گذار بر قیمت طلا در تمام جهان موضوع ارزش دلار است و اگر بهره در آمریکا بالا برود طبیعتا ارزش دلار پایین می‌آید و در نتیجه قیمت طلا بالا خواهد رفت.

وی همچنین در مورد افزایش نرخ طلا گفت: قیمت در بازار طلا قابل پیش بینی نیست و باید تحلیل شود ولی ممکن است که یک اتفاق اقتصادی بیفتد و قیمت‌ها کاهش پیدا کند ولی تقاضا برای خرید سکه در بازار وجود دارد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: