bazarnews

کد خبر: ۱۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
بنا بر گزارش برخی رسانه‌ها ارتش هند در صدد است 2.5 میلیارد دلار بر روی سامانه‌ موشکی که رژیم صهیونیستی قرار است برای این کشور تولید کند، سرمایه‌گذاری کند.
بازار نیوز - رژیم صهیونیستی و هند به نشانه تقویت روابط، با قرارداد تسلیحاتی بزرگی به منظور گسترش مشترک سامانه‌های دفاع هوایی هند موافقت کردند.

پایگاه اینترنتی «میل تودی» گزارش کرد، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با قرارداد تولید سامانه موشکی میانبرد سطح به هوا (MRSAM) توسط صنعت هوا و فضا اسرائیل و سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) موافقت کرده است.

نشریه «آلگماینر» گزارش کرد که این توافق نشانگر 25 سال روابط شراکت دیپلماتیک است و یکی از مقامات وزارت دفاع هند اعلام کرد: «تأیید رسمی پروژه MRSAM، هفته گذشته توسط کمیته امنیت کابینه به ریاست نخست‌وزیر هند صورت گرفته است».

طبق این گزارش، قرارداد رسمی اواخر ماه مارس مقرر می‌شود. گزارشهای اولیه هند نشان می‌دهد که این سامانه موشکی از محدوده هوایی هند در مقابل هواپیماها و پهپادهای دشمن که در برد 30 تا 45 مایلی پرواز می‌کنند، محافظت می‌کند.

ارتش هند قصد دارد 40 موشک MRSAM به ذخایر خود بیفزاید. این تسلیحات تا سال 2023 عملیاتی می‌شود.

صنعت هوافضای رژیم صهیونیستی و سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند پیش از این سه آزمایش پرواز این سامانه تسلیحاتی را تکمیل کردند.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: