bazarnews

کد خبر: ۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی ایران اعلام کرد، خزانه جواهرات ملی از روز شنبه 28 اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته تعطیل است.
بازار نیوز - بازدید از خزانه جواهرات ملی از روز شنبه پنج فروردین ماه از ساعت 14:00 تا 16:30 روزهای شنبه تا سه شنبه امکان‌پذیر است.

خزانه جواهرات ملی شامل مجموعه‌ای از گرانبهاترین جواهرات جهان می باشد که طی قرون و اعصار گردآوری شده است. 

خزانه فعلی جواهرات درسال 1334 ساخته و در سال 1339 با تاسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و به این بانک سپرده شد و اکنون نیز در صیانت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

این مجموعه بی‌نظیر از مهم‌ترین و معروف ترین جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

اهمیت جواهرات موجود در 'خزانه جواهرات ملی' به ارزش اقتصادی آن محدود نمی‌گردد، بلکه نمایانگر ذوق و سلیقه صنعتگران و هنرمندان ایران در دوره‌های مختلف تاریخ و به عنوان میراث تاریخی، هنری، نماینده هنرهای مستظرفه کشور پهناور ما است.

این جواهرات و نوادربرای زمامداران وحاکمان درطول تاریخ حکم زینت و زیور را داشته و اغلب شکوه و جلال دربار را نشان می‌داده است، لیکن پشتوانه قدرت و ذخیره خزانه مملکتی نیز محسوب می‌شده است.

بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران از دوره صفوی، دورهٔ افشار، قاجار و پهلوی دراین موزه به نمایش گذارده شده ‌است. از جمله این جواهرات می‌توان به الماس دریای نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهر نشان، تخت طاووس (قاجاری) و تخت نادری اشاره کرد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: