bazarnews

کد خبر: ۲۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «پاسخ به سوال جوانان»اعتیاد به مواد مخدر را مهمترین آسیب اجتماعی کشور خواند و گفت: جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده اما در این چهار سال تا دوره ای که من بودم و خبر دارم، بیش از دوجلسه آن به ریاست شخص آقای رییس جمهوری تشکیل نشده است.
بازار نیوز - سومین برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با نام «پاسخ به سوال جوانان» ساعت 19:10 امروز (شنبه) از شبکه سوم سیما درباره آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، اشتغالزایی، فراهم سازی زمینه ازدواج، تامین مسکن، تقسیم بندی های سیاسی، ارتباط با مردم، بحران زیست محیطی، برخورد با فساد اقتصادی و توسعه مناطق مرزی پخش شدکه به سخنان ضبط شده سیدابراهیم رئیسی اختصاص داشت.

وی بازپروری معتادان را وظیفه دولت دانست و افزود: این کار با کندی انجام می شود اما در برخی از شهرها مرکزهای بازپروری به میزان افراد معتاد نیست.

رئیسی بر برخورد با علت ها و انتخاب راهکارها برای رفع معلول که بزه های اجتماعی ناشی از اعتیاد است، تاکید کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های خود برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان گفت: اطلاعات مرکز آمار حاکی از بیکاری 12 درصدی است که البته محاسبه اشتغال در این آمار بر اساس یک ساعت کار در هفته است؛ اما ما این را شغل ناقص می دانیم. 
این نامزد انتخاباتی شمار بیکاران را پنج میلیون نفر اعلام کرد که یک میلیون نفر از آنان را تحصیلکردگان دانشگاهی تشکیل می دهند که بی توجهی به این امر آسیب های اجتماعی بسیاری ایجاد می کند.

وی گفت: قانون به صراحت می گوید باید بیکاری از 12 درصد به هشت درصد برسد که لازمه آن ایجاد شغل یک میلیون در سال است. آقایان دولت می پرسند شما از کجا می خواهید این شغل را ایجاد کنید، ما می گوییم این، تکلیف قانونی است. 

رئیسی گفت: همچنین با فعال کردن ظرفیت های کشور می توان اشتغال زیادی ایجاد کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ایران سه هزار کیلومتر ساحل دریایی دارد اما اقتصاد دریایی ما 2 درصد است در صورتیکه سهم این امر در کشورهای اروپایی تا 59 درصد تولید ناخالص ملی است.
وی همچنین فضای مجازی و تولید محتوا و برنامه نویسی را یک فرصت دیگر برای اشتغالزایی در کشور دانست و افزود: برخی بخش های پیشران اقتصادی مانند مسکن ضمن ایجاد سرپناه برای جوانان می تواند زمینه ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم نیز شود. 
به گفته وی، کشاورزی و صنایع تبدیلی دیگر پیشران اقتصادی است که می توان از آن برای ایجاد اشتغال بهره برد.
رئیسی اضافه کرد: در چهار سال گذشته نقدینگی سه برابر شد. اگر بخشی از این خلق پول در تولید به کار می رفت نه کارگاه ها تعطیل می شد نه بیکاری. اگر این پول ها به حقوق کارمندان یا افزایش یارانه اختصاص می یافت حرفی نبود اما در دست چند نفر بدحساب به 500 هزار میلیارد تومان وام تبدیل شده است. 
وی سیاست غلط را موجب ایجاد بیکاری و نگرانی در کشور دانست و تاکید کرد اشتغال پایدار با همین اعتبار کنونی ایجاد می شود.
این نامزد انتخابات ادامه داد: می توان برخی منابع را از طریق فاینانس و ارتباطات عزتمندانه از کشورهای خارجی نیز تامین کرد. 

به گفته وی، در دولت کار و کرامت، دولت شبانه روز کار می کند و تجارت نمی کند و در بخش خصوصی فعال نمی شود؛ بلکه برای جویندگان اشتغال، کار با کرامت توام با حفظ شأن جوانان را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: دختران، بانوان و جوانان باید با کرامت در شغلی مشغول به کار شوند که در شأن آنان است. 

رئیسی با انتقاد از برخی نگاه ها به کشاورزی که به سبب صرفه اندک اقتصادی، از کشت و کار پرهیز می شوند، گفت: می توانیم قطب کشاورزی منطقه شویم و آن را با فناوری به کشاورزی دانش بنیان تبدیل کنیم. 

وی ادامه داد: تا ما این حرف ها را می زنیم برخی تهمت می زنند و اهانت می کنند. باید بگویند این حرفی که شما درباره اشتغال می زنید این جواب را دارد یا ما اینقدر شغل ایجاد کرده ایم. به جای افترا و تهمت و رقیب هراسی بگویند چه کرده اند و چه می خواهند انجام دهند.

وی رشد اقتصادی کشور بدون نفت را یک تا 1.5 درصد اعلام کرد و افزود: باید دید با این یک درصد رشد می توان چند شغل ایجاد کرد. 

پیش از این اسحاق جهانگیری (هجدهم اردیبهشت ماه) و سید مصطفی هاشمی طبا (بیستم اردیبهشت ماه) در برنامه پاسخ به سوال جوانان شرکت کرده بودند. 
برنامه سیدمصطفی آقامیرسلیم بیست و پنجم اردیبهشت ماه ساعت 19:10 پخش می شود. 

ساعت پخش برنامه ضبط شده حسن روحانی و محمد باقر قالیباف نیز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به ترتیب 19:10 و 23:30 تعیین شده است. 

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: