bazarnews

کد خبر: ۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کاهش تولید محصولات ارگانیک:
هزینه بالا شرکت های گواهی دهنده،کاهش تولید محصولات در زمان پاک سازی سطح زیر کشت و نبود حمایت مالی از دلایل کاهش تمایل کشاورزان به تولید محصولات ارگانیک می باشد.
بازار نیوز- این روزها باتوجه به افزایش آگاهی مردم و شیوع بیماری ناشی از سموم استفاده شده در محصولات کشاورزی تقاضا به سمت استفاده از محصولات سالم و ارگانیک به دور از هرگونه سموم شیمیایی می رود که با توجه به نیاز بازار همچنان بستر سازی های متناسب با تامین تقاضا مصرف کنندگان صورت نگرفته و به دلیل نبود اعتماد کافی و کانال توزیع مناسب تمایل مصرف کنندگان به خرید محصولات ارگانیک با توجه به میل باطنیشان کاهش پیدا کرده است.

پیرامون این موضوع گفتگویی با انجمن ارگانیک ایران داشتیم که خبر از کاهش تولید محصولات ارگانیک با توجه به افزایش تقاضا بازار می دهد، به گفته شبنم وثوقی مسئول دفتر آیفوم IFOAM ایران طبق آماری که سال 2014 از سطح زیر کشت محصولات ارگانیک به دست آمد مقدار سطح زیر کشت از 43 هکتار در سال 2013 به 34451 هکتار در سال 2014 کاهش یافت.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش 1700 هکتار سطح زیر کشت مرکبات جیرفت، تصریح کرد: کشت محصولات ارگانیک طی یک بازه زمانی انجام می شود که شرکت های گواهی دهنده با شناسایی زمین کشاورزی شروع به پاک سازی سطح زیر کشت می نمایند.

وی با اشاره به حمایت دولتی اکثر کشورهای دنیا از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک، افزود: عمده مشکل تولید کنندگان محصولات ارگانیک نبود حمایت های مالی طی پروسه پاک سازی دو تا سه ساله می باشد زیرا در این دوره کشاورزان با کاهش تولید روبرو هستند و پشتوانه محکمی برای اعتماد سازی محصولات وجود ندارد.

و در ادامه تصریح کرد: هزینه بالا گواهی شرکت های بین المللی عامل دیگر کاهش تمایل به تولید و صادرات محصولات ارگانیک می باشد.
وثوقی پیرامون حمایت از مصرف کنند گان، تاکید کرد: انجمن ارگانیک ایران زیر نظر اتاق بازرگانی است و به دلیل خصوصی بودن انجمن از حمایت های دولتی برای افزایش بهره وری برخوردار نیست. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: