bazarnews

کد خبر: ۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
فرماندار آبادان تاکید کرد:
شهبازی با اشاره به جمعیت ۵۵۰ هزار نفری منطقه آزاد اروند گفت: باید علاوه بر مباحث مرتبط با حوزه تجارت و اقتصاد موضوع ایجاد ساختارهای مناسب با توجه به جداسازی شهر از سرزمین اصلی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی نیز پیش بینی شود.
بازارنیوز-  عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی استقرار گیت های ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند در محل سرسرای اجتماعات این سازمان با قدردانی از تلاشهای مسئولان منطقه آزاد اروند در زمینه تلاش برای ایجاد زیرساختهای انجام فعالیتهای گسترده تر تجاری و اقتصادی در آبادان اظهار کرد: با اعلام شهرهای آبادان و خرمشهر تحت نام منطقه آزاد اروند از سال ۸۳، که در نخستین سفر رئیس جمهوری به خوزستان این محدوده به کل شهرهای آبادان و خرمشهر تسری پیدا کرد، در روزهای آتی با استقرار گیت های ورودی و خروجی در مبادی شهرهای آبادان و خرمشهر و شروع فعالیتها، مردم به طور عینی مزیت های آن را خواهند دید.

وی با اشاره به موضوع اتمام کار حصار کشی محدوده منطقه آزاد اروند افزود: تمامی مسئولان دستگاههای اجرایی موظفند تا در راستای سرعت بخشی به امر شروع فعالیت رسمی منطقه آزاد اروند نهایت سعی و تلاش خود را بکار گیرند.

فرماندار آبادان، اقدام مسئولان منطقه آزاد اروند در فراهم سازی شرایط لازم برای شروع رسمی فعالیتهای تجاری و اقتصادی در منطقه را به مثابه انجام یک جراحی بزرگ و موفقیت آمیز عنوان کرد.

فرماندار آبادان بر لزوم توجه منطقه آزاد اروند به حوزه های فرهنگی و اجتماعی این شهر تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور کاروانهای راهیان نور و در پیش بودن اربعین حسینی تصریح کرد: ما در حوزه شهری آبادان براساس ماموریتهای تعریف شده اعم از فرهنگی، امنیتی، انتظامی و اجتماعی گام برداشته ایم.

شهبازی یادآور شد: با توجه به اتمام کار حصارکشی محدوده منطقه آزاد اروند اکنون بایستی در خصوص تعهدات اجتماعی، فرهنگی و موضوعات مبتلابه ای که در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد و ناچارا به سمت منطقه آزاد می آید، چاره اندیشی کرد.

فرماندار آبادان اضافه کرد: ساختار اداری شهرستان آبادان در جهت تحقق اهداف و برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند آماده است اما ساختارهای فیزیکی همچون بحث آبف بایستی در منطقه آزاد پیش بینی و تعبیه شود.

وی در ادامه افزود: موضوع بهزیستی و سایر موارد نیز باید در سرزمین مادری تحت کنترل منطقه آزاد اروند به عنوان حاکمیت منطقه باشد.

فرماندار آبادان در پایان عنوان کرد: پیش از سازمان منطقه آزاد اروند اقدامات زیاد و در خور تقدیری در سطح شهرستان آبادان انجام شد که ما باید از آنها مراقبت کنیم.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: