bazarnews

کد خبر: ۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
جولان غول فناوری کره در کنار افت اپل در بازار گوشی‌های هوشمند؛
جدیدترین گزارش‌ها حاکی از افزایش سود بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان است.
بازارنیوز-  شرکت کره‌ای سامسونگ روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد پس از شکست رقبای این شرکت در ارائه گوشی‌های هوشمند جدید و همزمان با اقبال مجدد گوشی‌های مدل گلکسی در میان مصرف کنندگان، درآمدهای این شرکت در دوره سه ماه دوم سال میلادی جاری به بیشترین میزان در 2 سال اخیر رسید.

بر این اساس، این شرکت کره‌ای اعلام کرد به دلیل انتظار افزایش قابل ملاحظه درخواست قطعات جانبی پرسود تولیدی سامسونگ مانند آخرین نسل صفحات نمایش موسوم به او اِل ای دی (OLED) که در جدیدترین گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، درآمدهای این شرکت تا پایان سال میلادی جاری رشدی پایدار خواهد داشت.

شرکت سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان اعلام کرد در دوره سه ماه آوریل تا ژوئن سود خالص شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 2 درصدی داشت و به رقم 5.17 میلیارد دلار رسید. این میزان سود کمی بیش از پیشبینی‌ها بود و بیشترین میزان از دوره مالی سه ماه دوم سال 2014 محسوب می‌شود. با وجود کند شدن رشد صنعت گوشی‌های هوشمند در جهان، شرکت سامسونگ موفق شد درآمدهای خود را فراتر از پیشبینی‌ها افزایش دهد. با این حال شرکت اپل به عنوان جدی‌ترین رقیب سامسونگ و دومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان علی رغم کوشش در افزایش عرضه گوشی‌های مدل آیفون، شاهد کاهش 27 درصدی سود خالص خود در دوره سه ماه مالی اخیر بود.

براساس برآوردها، شرکت سامسونگ موفق شد در دوره مالی سه ماه میان 75.6 تا 78.3 میلیون گوشی هوشمند بفروش برساند. این مقدار تقریباً معادل دو برابر 40.4 میلیون تلفن همراه فروخته شده اپل است.
باشگاه خبرنگاران جوان 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: