bazarnews

کد خبر: ۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت نام بیش از ۲۲۰ هزار نفر در موسسات کاریابی‌ خبر داد و گفت: هم اکنون سهم کاریابی‌ها در بخش اشتغال ۲۳ است و تا پایان دولت به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
بازارنیوز- محمد اکبرنیا  اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۲۲۰ هزار نفر اقدام به ثبت‌نام در کاریابی‌ها کرده‌اند که از این میزان ۵۴ هزار نفر جذب بازار کار شده‌اند.

وی از افزایش ۲۰ درصدی تعداد مراجعین به موسسات کاریابی خبر داد و گفت: در راستای تقویت و افزایش سهم موسسات کاریابی در بازار اشتغال تلاش کردیم تا متقاضیان کسب و کار و جویندگان کار با کاریابی‌ها بیشتر آشنا شوند و از این طریق زمینه توانمندسازی هرچه بیشتر کاریابی‌ها نیز فراهم شود.

 اکبرنیا درباره واگذاری امور مربوط به بیمه بیکاری به موسسات کاریابی نیز گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد مقرری بگیران در تهران هستند و هدف ما از واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها این است که وقتی فرد بیکار می‌شود از طریق مراجعه به مراکز کاریابی زمینه اشتغال مجدد وی به وجود آید.

به گفته مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، افرادی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند باید دوره‌های آموزش‌ اشتغال مجدد را هر چه سریعتر بگذرانند و این کار توسط کاریابی‌ها صورت می‌گیرد تا شرایط برای حضور دوباره افراد در بازار کار فراهم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فارغ التحصیلان بسیاری در رشته‌های مختلف متقاضی کار هستند ولی عمده این رشته‌ها به ویژه در بخش خصوصی بازار کار ندارد و به نظر می‌رسد که داشتن مهارت تا حدی زیادی زمان انتظار آنها برای ورود به بازار کار و داشتن شغل را کاهش دهد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: