bazarnews

کد خبر: ۳۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رقابت و سخت‌گیری عامل رشد و توسعه همه جانبه است، ولی توجه به این مهم در کشور ما مغفول مانده است.
بازار نیوز - محمدرضا منصوری در آئین گرامیداشت روز استاندارد، اظهار داشت: نبود رقابت در فضای صنعتی کشور حاکم است و پائین بودن آمار صادرات در سایه محکم نبودن پایه ها و مسائل زیرساختی است.

وی استحکام یافتن ارکان توسعه صادرات را در سایه وضع قوانین و اجرای صحیح آن قابل تحقق دانست و افزود: باید این محکم سازی انجام شود و معضلات به صورت ریشه ای برطرف شده و راهکار لازم اتخاذ شود، در غیر این صورت وضعیت معیشت مردم بهبود لازم را پیدا نخواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر روزی نفت در کشور ما تمام شود هیچ منبع درآمدزایی برای معیشت خود نخواهیم داشت. ما تورم بالا و شرایط دشواری را پشت سرگذاشتیم. نوسان قیمت دلار و برخی مشکلات اقتصادی دیگر مانع از رشد صنعت در کشور شد به گونه‌ای که امروز با افزایش قیمت دلار صنعت ما از بازار جهانی جامانده و با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت به موثر نبودن استانداردها در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: برای افزایش رقابت‌پذیری و استحکام اقتصاد کشور به منظور صادرات باید به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه جدی داشته باشیم و مانع بروز فسادهای اقتصادی شویم.

وی گفت: اگر امور زیربنایی در کشور درست و اقتصاد ما ریشه‌ای اصلاح شود، آموزش و پرورش بروز شود و دانش آموزان ما کارآفرین تربیت شوند، افراد جویای کار در جامعه به محض رسیدن به سن اشتغال با مهارت لازم وارد بازار کار می‌شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وجود علت مشکل در صنعت کشور را مونتاژ کاری دانست و این اقدام را نتیجه روند تربیتی و آموزشی نادرست آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: باید به دنبال خلق تکنولوژی باشیم و خود را به آخرین یافته‌های علمی تحقیقاتی مجهز کنیم.

منصوری گفت: به اسم حمایت از تولید حرف‌های قشنگی زده می‌شود، در صورتی که هر سال کیفیت محصولات پائین می آید و قیمت بالا را نظاره‌گر هستیم، تا زمانی که روند کار دولتی بهبود نیابد و خصوصی‌سازی به درستی انجام نشود روال همین خواهد بود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: