bazarnews

کد خبر: ۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
نماینده مردم در مجلس:
نماینده مردم در مجلس با اشاره به لزوم همراهی مردم در نیل به توسعه اقتصادی گفت: شکی نیست که اگر کشورهای صنعتی به این درجه از توسعه در تولید محصول رسیده اند به دلیل اهتمام جدی مردم به مصرف کالاهای داخلی بوده است.
بازار نیوز - حمیدرضا فولادگر تصریح کرد: متاسفانه گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است.

وی گفت : کم اقبالی افراد جامعه نسبت به تولیدات داخلی چرخش چرخ های کار و صنعت را با چالش جدی مواجه و به وابستگی، عقب ماندگی و در نهایت رکورد اقتصادی - اجتماعی کشور منجر خواهد شد.

نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه مصرف کالای داخلی یکی از ملزومات و بایسته های اقتصادی مقاومتی است، گفت: در کنار ارزشمندی هویت ملی و تقویت روحیه خودکفایی مهمترین اثر مصرف کالای داخلی رفع بیکاری است.

وی افزود: تولید مهمترین فرآیندیست که زمینه فعالیت نیروی انسانی را برای آفرینش ارزش اقتصادی مهیا می سازد.

فولادگر در ادامه با تصریح اینکه خرید کالای ایرانی افتخاری ملی است، اظهارداشت: خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی یک امر کاملا عقلانی است.

وی گفت: توجه به سرمایه و کالای ایرانی و ضرورت پرهیز از کالای خارجی همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تنها راه ایجاد اشتغال و کاستن از تعداد بیکاران فراهم آوردن زمینه توسعه تولید در داخل کشور است.

نماینده مجلس دهم بیان داشت: شکی نیست که اگر کشورهای صنعتی به این درجه از توسعه در تولید محصول رسیده اند به دلیل اهتمام جدی مردم به مصرف کالاهای داخلی بوده است.

وی افزود: تاکید بر مصرف کالای ایرانی فقط توصیه ای برای مصرف کنندگان نیست بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پائین تر، اجاره ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند. تولید کننده باید مصرف کننده را محترم بشمارد و کالای مرغوب تولید و عرضه کند و مصرف کننده هم باید تا جنس ایرانی هست، جنس خارجی نخرد.

فولادگر تصریح کرد: همه باید بدانند که راه اصولی مبارزه با مصرف بی رویه کالاهای خارجی و مقابله صحیح با بحران های بیکاری، مصرف کالای داخلی است که اشتغال فرزندان این آب و خاک و از بین رفتن بیکاران جامعه را تضمین می کند.

وی اظهارداشت: سیاست های بازدارنده در زمینه ورود کالای خارجی غیر ضرور به کشور نه تنها باید قاطعانه اجرا شود بلکه باید بازدارنده باشد تا متخلفان بزرگ و مفسدان اقتصادی دانه درشت دیگر به خود اجاره ندهند با واردات بی رویه و سودجویانه ضربه به اقتصاد کشور وارد کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان اینکه بازدارندگی به نوعی حمایت و پاسداری از حقوق مصرف کنندگان است، گفت: خود باوری در بین جوانان ایرانی باید افزایش یابد و اعتقاد همه جانبه به این شعار که «ما می توانیم» و اینکه ایرانی می تواند هر کالایی را تولید کند باید در نظام آموزشی وصنعتی کشور نهادینه شود.

وی در ادامه بر لزوم حمایت بی شائبه از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: قاچاق کالا یکی از موانع توسعه در کشور است. فرهنگ شهروندان باید به گونه ای تغییر کند که هر شهروند بداند مصرف کالای قاچاق به معنای بیکاری جوان ایرانی است.

فولادگر بر ضرورت استفاده از کالاهای داخلی تاکید کرد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تولیدات داخلی حمایت کرد.

وی ضمن تاکید بر تکیه بر توان و ظرفیت ‌های داخلی تصریح کرد: مردم باید بدانند اگر از کالای خارجی استفاده کرده و تولیدات داخلی خود را عقب برانند ضربه محکمی به اقتصاد کشور می ‌زنند.

نماینده مجلس دهم بیان داشت: بنابراین برای رونق اقتصاد کشور و همچنین تحقق شعار سال باید با تکیه‌بر توان و ظرفیت‌های داخلی حرکت کرد تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی همچنین با اشاره به ‌ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: برای خروج از مشکلات اقتصادی موجود در کشور چاره‌ای جزء تحقق اقتصاد مقاومتی نیست.

فولادگر با اشاره به اینکه اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مهمترین رکن دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است، افزود: بدون مبارزه قاطع با پدیده قاچاق نمی توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت و این مبارزه باید در کنار کنترل و نظارت امور صورت گیرد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی گفت: ترغیب جامعه به استفاده از کالای تولید داخل چرخه تولید را به حرکت در خواهد آورد، این هدف وقتی حاصل می‌شود که فرهنگ مصرف کالای ایرانی به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و لزوم مبارزه‌همه جانبه با قاچاق اظهار داشت: فرهنگ سازی مناسب در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی امری ضروری است.

وی بیان داشت: قاچاق کالا باعث بر هم خوردن تعادل اقتصادی کشور، کاهش تولیدات داخلی و افزایش بیکاری می‌شود.

فولادگر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم جامعه برای پرهیز از مصرف کالای قاچاق را مهم ارزیابی کرد و افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور مسئولان باید حمایتی همه جانبه از تولیدکنندگان داشته باشند.

وی گفت: قاچاق کالا و ارز یکی از اصلی‌ترین موانع در جلوی شکوفایی اقتصاد ملی و پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و احیای صنایع تولیدی در کشور است.

فولادگر تصریح کرد: کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با قاچاق کالا مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق یادآورشد: معظم له بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان ‌یافته تاکید ویژه دارند از اینرو می طلبد مردم و مسئولان به این مهم بیش از گذشته توجهی جدی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اذعان داشت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق در راستای حمایت از تولیدات ملی ضروری است و در این زمینه باید با فرهنگ سازی زمینه استفاده از کالاهای ایرانی را در جامعه توسعه داد.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: