bazarnews

کد خبر: ۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
سخنان قابل توجه معاون وزیر جهاد کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفته است: یکی از دلایل افزایش قیمت شکر ناشی از ایجاد بازار پنهان توسط واسطه‌گرانی است که در دوره گذشته دارای منافع بودند، اما این گروه باید بدانند که هیچ دستی در این دولت ندارند.
بازار نیوز -  معاون وزیر جهاد کشاورزی گفته است: یکی از دلایل افزایش قیمت شکر ناشی از ایجاد بازار پنهان توسط واسطه‌گرانی است که در دوره گذشته دارای منافع بودند، اما این گروه باید بدانند که هیچ دستی در این دولت ندارند.

علی قنبری در پاسخ به اینکه چرا در حال حاضر شاهد بی‌ثباتی در قیمت برخی کالاهای اساسی مثل گندم، برنج و شکر و... در بازارها هستیم؟ توضیح داد: این اظهارنظر را قبول ندارم و ما بحرانی در این چهار قلم کالای اساسی شاهد نیستیم. وضعیت بازار همه کالاها برخلاف آنچه واردکنندگان و واسطه‌گران ادعا می‌کنند در وضعیت متعادلی قرار دارد. وضعیت بازار شکر هم که ممکن بود با مداخله واسطه‌گران دچار بحران شود با تنظیم بازار و عرضه به موقع این شرکت به شرایط با ثبات رسیده است. از این رو به زودی شاهد کاهش قیمت شکر در بازار نیز خواهیم بود. یکی از دلایل افزایش قیمت نیز ناشی از ایجاد بازار پنهان برای کالاهای مذکور توسط واسطه‌گرانی است که در دوره گذشته دارای منافع بودند، اما این گروه باید بدانند که هیچ دستی در این دولت ندارند و نمی‌توانند با ایجاد شرکت‌های کاذب در اقتصاد و بازار، منافع سابق را به دست بیاورند.

وی گفت، در پاسخ به این سوال که در زمینه تنظیم بازار در سطح کلان اقتصادی چه نوع سیاست‌های اقتصادی دیگری باید به کار گرفته شود تا شاهد بی‌ثباتی قیمت‌ها نباشیم؟ اظهار کرد:  یکی از اقداماتی که باید به کار گرفته شود این است که باید بازارهای کالا و بازارهای مالی را از هم تفکیک کرد؛ زیرا در سطح کلان و در بازار کالا حضور دولت به‌عنوان تامین‌کننده ذخایر راهبردی مشخص شده و باید سهم معناداری در این زمینه داشته باشد. در مورد سایر کالاها نیز بخش خصوصی باید متولی اصلی بازار باشد. البته باز هم حضور نظارتی دولت برای بهینه‌سازی عملکرد بخش خصوصی لازم و ضروری به نظر می‌رسد تا زمانی که بخش خصوصی ما واقعی شود و از حمایت‌های دولتی مستقل شود، اما در حال حاضر بخش خصوصی ما لرزان و آسیب‌پذیر است.
اقتصاد نیوز 
برچسب ها: بازار نیوز ، baza ، شکر ، گرانی ، قیمت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: