bazarnews

کد خبر: ۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
جهانگیری :
معاون اول رئیس جمهور توسعه صادرات غیرنفتی را از جمله برنامه های دولت در سال 95 دانست و گفت: بازار ایران برای حجم تولیدات داخل کفایت نمی کند و همزمان با تلاش برای افزایش تولید باید به فکر راه یابی به بازارهای بین المللی نیز باشیم.
بازار نیوز -  اسحاق جهانگیری صبح امروز (یکشنبه) در بیست و هشتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ و جهاد که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه ایران در ناآرام ترین منطقه کره زمین واقع شده است به درگیری ها و خونریزی های کشورهای اطراف اشاره و خاطرنشان کرد: راه اندازی گروه های تکفیری با دو هدف انجام شد که یکی ضربه زدن به چهره رحمانی اسلام و هدف دیگر به مخاطره انداختن امنیت ایران بود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: به فضل الهی و با همت و تلاش نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، ایران امروز امن ترین کشور منطقه است و در این میان سردار سلیمانی عزیز به شاخصی تبدیل شده است که همه ملت ایران، همه انقلابیون دنیا و همه مسلمانان جهان به او علاقمند هستند که البته در نقاط مختلف کشور از این گونه افراد زیاد داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن دیگر به سمت جنگ و مبارزه با ملت ایران حرکت نخواهد کرد، افزود: دشمنان برای اینکه به ایران ضربه بزنند، جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور آغاز کردند. 

جهانگیری با اشاره به اینکه تحریم ها در کنار برخی سوء مدیریت ها در داخل کشور، شرایط سختی را برای اقتصاد کشور بوجود آورد، گفت: با کمک فرزندان این کشور در جبهه دیپلماسی، توطئه دشمنان خنثی شد و ملت ایران نشان داد در این عرصه نیز می تواند با شش قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشینند و سربلند بیرون بیایند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در این شرایط موضوع مهم این بود که در مقابل چنین دشمنان بی رحم چه سیاستی را باید در پیش بگیریم. مقام معظم رهبری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و این سیاست ها نه فقط برای دوران تحریم بلکه باید اقتصاد کشور را در همه شرایط در برابر تکانه های بیرونی مقاوم کند. 

وی با تاکید براینکه اقتصاد کشور باید بتواند در مقابل تحریم های سخت و دشوار روی پای خود بایستد، تصریح کرد: بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی،‌اقتصاد کشور باید متکی به ظرفیت های داخلی باشد که این ظرفیت ها هم شامل نیروهای مدیریتی و هم شامل نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده و پرنشاط است.

معاون اول رئیس جمهور توسعه صادرات غیرنفتی را از جمله برنامه های دولت در سال 95 دانست و گفت: بازار ایران برای حجم تولیدات داخل کفایت نمی کند و همزمان با تلاش برای افزایش تولید باید به فکر راه یابی به بازارهای بین المللی نیز باشیم.

جهانگیری با تاکید براینکه حیات تولید به فروش و بازار متکی است، افزود: در بخش تولید و صادرات نفت و گاز و سرمایه گذاری در میادین مشترک باید به صورت جدی تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین طرح های اقتصاد مقاومتی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی است اظهار داشت: این وزارتخانه عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است و از سایر دستگاه های اجرایی موفق تر عمل کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه در سال 92 واردات گندم 6.7 میلیون تن بود، گفت: کشوری که از سوی قدرت های بزرگ تحریم شده بود حتماً باید برای تامین نیازهای اصلی نظیر گندم فکری اساسی می کرد تا نان مردم با مشکل مواجه نشود اما متاسفانه در آغاز دولت تدبیر و امید، میزان ذخیره گندم در برخی استان ها به سه روز رسیده بود که موضوعی بسیار نگران کننده بود.

وی با قدردانی از تلاش های وزارت جهاد کشاورزی در تولید گندم گفت: میزان خرید گندم از کشاورزان 11.5 میلیون تن بوده است. این نه به دلیل افزایش سطح زیر کشت گندم بود بلکه این دستاورد در حالی ایجاد شد که میزان سطح زیر کشت گندم در سال جاری 200 هزار هکتار کاهش داشته است. 

جهانگیری با بیان اینکه هم اکنون کشور در بی سابقه ترین میزان ذخیره گندم قرار دارد، گفت: یکی از دغدغه های امروز این است که گندم های تولید شده را چگونه ذخیره و نگه داری کنیم. 

معاون اول رئیس جمهور از مدیران جهادی کشور خواست کارها را به گونه ای بر عهده بگیرند که از هر نظر همچون کیفیت، زمانبندی اجرا و قیمت تمام شده برتری داشته باشند و مدیریت جهادی باید در اینجا نیز خود را نشان دهد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: