bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
گمرک ایران اعلام کرد؛
گمرک ایران با اعلام جزئیات پرونده قاچاق ۹ کانتینر کالا، اعلام کرد: محموله‌های قاچاق این پرونده با کارت بازرگانی یک زن خانه‌دار وارد شده و هم اکنون، این کارت باطل شده است.
بازار نیوز - حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان در خصوص پرونده قاچاق ۹ کانتینر کالا با اعلام اینکه موضوع قاچاق مربوط به اردیبهشت‌ماه بوده و پرونده از سوی گمرک پیگیری شده است، توضیح داد: موضوع این پرونده به ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری مربوط بوده و به ۱۰ فقره اظهارنامه شرکت پ. گ. ک. س  اختصاص دارد که بارنامه و گواهی مبدا اسناد کلیه ده فقره اظهارنامه مشترک بوده و تعداد ۵فقره اظهارنامه نیز، تحت عنوان ظروف شیشه‌ای اظهار و تحت ردیف تعرفه ۷۰۱۳۹۹۹۰، حقوق ورودی با ماخذ ۷۶ درصدی به آنها تعلق گرفته است.

همچنین تعداد ۵فقره نیز تحت عنوان درپوش شیشه‌ای تحت ردیف تعرفه‌ای۷۰۱۰۲۰۰۰ با ماخذ ۱۰درصد به گمرک اظهار شده است. بر همین اساس به دنبال اظهار ۵ فقره اظهارنامه تحت عنوان درپوش شیشه‌ای، معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان هرمزگان، در سامانه جامع گمرکی از ادامه کار جلوگیری کرده و در مرحله ارزیابی، ادامه انجام تشریفات گمرکی این محموله را متوقف و دستور بررسی‌های بیشتر را صادر کرده است.

در بررسی‌های فیزیکی محموله مشخص می‌شود که تنها بخشی از کالای موضوع ۵فقره اظهارنامه، درپوش شیشه‌ای بوده و مابقی ظروف شیشه‌ای است، لذا در خصوص اعلام قاچاق کل اظهارنامه‌ها، با توجه به اینکه برخی اسناد به صورت مشترک صادر شده و برای ۵ فقره از ۱۰فقره اظهارنامه، اظهار صحیح صورت گرفته بود، موضوع از سوی دفتر بازرسی و دفتر تعرفه و ارزش گمرک مطرح به رسیدگی بوده تا در خصوص چگونگی اعلام جرم قاچاق با قرار گرفتن در گروه ۱۰ و میزان جریمه بر علیه کل محموله، در مراجع قضایی اقدام مقتضی صورت گیرد.

در نهایت، به دستور مرجع قضایی کل محموله موضوع ۵ فقره اظهارنامه قاچاق اعلام گردیده است. محموله موضوع این پرونده، تماما در محوطه بندری موجود بوده و هیچگونه پروانه ترخیص و بیجک برای آن صادر نگردیده و بر اساس دستور مرجع قضایی، کالا تماما تحویل اموال تملیکی شده است؛ لذا بر اساس اسناد، کاملا مشخص است که موضوع قاچاق از طریق گمرک هرمزگان و دفتر بازرسی کشف شده و ادامه فعالیت برای شرکت متخلف به صورت سیستمی متوقف شده است.

لازم به توضیح است که بررسی‌های بیشتر از طریق سامانه جامع گمرکی نشان داد که دارنده کارت بازرگانی کالای قاچاق موضوع این پرونده، یک خانم خانه‌دار بوده و سرمایه اولیه ایشان یک میلیون تومان به ثبت رسیده است که در خردادماه سال جاری، با کشف این محموله قاچاق، مکاتباتی با سازمان توسعه تجارت از سوی دفتر بازرسی انجام گرفت و کارت بازرگانی وی، باطل شد.

حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان همچنین از رسانه‌ها درخواست کرده تا قبل از انتشار  خبر، از صحت اطلاعات پرونده‌های قاچاق اطلاعات درست را دریافت نمایند و از هرگونه اقدامی در تشویش اذهان عمومی ممانعت کنند.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: