bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰
دبیر کارگروه اشتغال ابرکوه گفت: با پرداخت حدود ۲ هزار میلیارد ریال وام در هفت سال گذشته ( ۱۳۹۹- ۱۳۹۲) در حوزه های مختلف زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۱۱ نفر از جوانان جویای کار شهرستان فراهم شد.

ناصر زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در سامانه کاریابی ثبت نام کردندکه از این تعداد ۸۵۰ تَن به صورت خویش فرما، مشاغل خانگی و صنعت جذب بازار کار شدند و زمینه اشتغال هزار و ۶۶۱ نفر به عنوان کارگر در حوزه های صنعت ، کشاورزی ، مهندسی و میراث فرهنگی فراهم شد.

نرخ بیکاری ابرکوه کمتر ۱۰ درصد است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه  در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری ۱۴.۱ درصد شهرستان برپایه سرشماری سال ۱۳۹۵، اظهارکرد: این عدد در پنج سال گذشته با تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام و پرداخت تسهیلات به کمتر از ۱۰ درصد رسید.

به گفته وی سه هزار و ۴۵۶ نفر از افراد جویای کار تا قبل از اسفندماه سال ۱۳۹۵ در سامانه کاریابی ثبت نام کردند که  پس از پالایش آمار از ۲ هزار و ۳۵۵ تَن ، هزار و ۱۰۱ نفر مشغول کار شدند و در لیست بیمه شدگان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

زارع ادامه داد: پنج سال گذشته با پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در اجرای ۱۳۷ طرح زمینه اشتغال  ۱۹۶نفر نیز فراهم شد .

دبیر کارگروه اشتغال ابرکوه حفظ اشتغال موجود را از مهمترین رویکردهای دولت عنوان کرد و  یادآور شدد: با پرداخت وام به مشاغل خانگی و بخش های مختلف دولتی مانند کمیته امداد و بهزیستی به صورت کارگری و خویش فرمایی مشغول کار هستند.

زارع خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری، در اختیار ۳۱۹ متقاضی حقیقی و حقوقی، قرار گرفت که در این زمینه هم  اشتغال ۵۵۹ نفر از جوان جویای کار فراهم شد.

این مسوول تصریح کرد:  بیشتر افرادی که جذب بازار کار شدند،  فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها  بودند و در بخش های کشاورزی، تولید فرآورده‌های دامی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرش دستبافت ، گردشگری، فناوری اطلاعات، ورزشی، آموزش و رفاهی، مشاغل خانگی و خدماتی ‌مشغول کار هستند.

بیش از هزار نفر در ابرکوه جویای کار هستند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه  تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۵۰ نفر که حدود ۶۰ درصد آنان را فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی تشکیل می دهند در این شهرستان جویای کار هستند.

در حال حاضر هزار و ۱۸۰ واحد اقتصادی صنعتی، تولیدی ، خدماتی ، معدنی  و کارگاه های ساختمانی با یک تا ۳۰۰ کارگر و در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرستان ابرکوه فعال است.

افزون بر ۲ هزار واحد صنفی دیگر به صورت خویش فرما و حدود  ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رسته های مشاغلی خانگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی مشغول فعالیت هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب ها: ابرکوه ، اشتغال ، کارگاه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: